آفتاب

رهبر حزب چپ آلمان: آمریکا هیولای داعش را شکل داد

رهبر حزب چپ آلمان: آمریکا هیولای داعش را شکل داد

رئیس حزب چپ آلمان و عضو مجلس این کشور غرب و بالاخص آمریکا را مسئول ایجاد "هیولا"ی داعش از طریق ایجاد جنگ در خاورمیانه دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سهرا واگنکنشت در مصاحبه با خبرگزاری آلمان اعلام کرد: گروه داعش هیچ شانسی برای اینکه تا این حد گسترده شود و تهدیدی برای صلح جهانی به حساب آید، نداشت؛ اگر که این مساله در راستای سیاست‌ خارجی آمریکا و روشی که داعش با آن سوریه را نابود کرد، نبود.

وی افزود: اگر هیچ جنگی در عراق نبود داعشی هم وجود نداشت، اگر بمباران‌های لیبی و نابودی سوریه نبود داعش تا این حد قدرت نمی‌گرفت، غرب و علی الخصوص آمریکا از طریق ایجاد جنگ این هیولا را بزرگتر کردند.

رهبر حزب چپ آلمان همچنین از کشورش به علت حفاظت از ناو هواپیمابر شارل دوگل فرانسه از اوایل ماه دسامبر انتقاد کرد.

وی حمایت آلمان از حملات هوایی فرانسه در سوریه را با حمله تروریستی 13 نوامبر در پاریس مقایسه و اعلام کرد اینکه خطی جداکننده میان کشتارهای غیرنظامی در خاورمیانه و آنهایی که در کشورهای توسعه یافته بکشیم، بسیار ریاکارانه است.

وی افزود: به قتل رساندن غیرنظامیان بی گناه در سوریه با استفاده از بمب هیچ فرقی با تیراندازی به آنها در رستوران‌های پاریسی و سالن‌های کنسرت ندارد.

انتهای پیام

کد N1085075

وبگردی