آفتاب
با وجود تنش‌های دیپلماتیک؛

روسیه برای افزایش صادرات گاز به ترکیه اعلام آمادگی کرد

روسیه برای افزایش صادرات گاز به ترکیه اعلام آمادگی کرد

وزیر انرژی روسیه از آمادگی مسکو برای افزایش حجم صادرات گاز طبیعی به ترکیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی روسیا الیوم، الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه در مصاحبه‌ای تلویزیونی اظهار داشت: روسیه دارای گاز ارزان قیمت و زیرساخت‌های اقتصادی مناسبی است. ما آماده‌ایم تا حجم صادرات گاز خود به ترکیه را افزایش دهیم.

وی افزود: من معتقدم این همکاری اقتصادی و تجاری باید ادامه یابد و این برای هر یک از طرفین تاثیرگذار خواهد بود.

نوواک گفت: مساله افزایش صادرات گاز روسیه به ترکیه به توانمندی ترکیه بستگی خواهد داشت و رقابت میان صادرکنندگان در این بازار را افزایش خواهد داد.

وی افزود: ترکیه در حال حاضر سالانه نزدیک به 50 میلیارد متر مکعب گاز مصرف می‌کند و با توجه به افزایش شاخص رشد اقتصادی ترکیه در آینده این میزان مصرف به شکل سالانه افزایش خواهد یافت.

روسیه سالانه 30 میلیارد متر مکعب گاز در اختیار ترکیه قرار می‌دهد و علاوه بر این ترکیه از آذربایجان، عراق و ایران نیز گاز وارد می‌کند. همچنین امکان واردات گاز طبیعی مایع از اسرائیل نیز برای ترکیه وجود دارد به همین دلیل مساله افزایش صادرات گاز به ترکیه به رقابت و اجرای طرح‌های اعلام شده بستگی دارد.

این در حالی است که مناسبات سیاسی دو طرف روسیه و ترکیه بسیار تیره بوده و ولادیمیر پوتین دستور داده تا تحریم‌های جدیدی علیه ترکیه وضع شود.

سرنگونی هواپیمای روسی توسط ترکیه در سوریه روابط دیپلماتیک دو طرف را به حداقل خود رسانده است.

انتهای پیام

کد N1084970

وبگردی