آفتاب

مذاکرات صلح افغانستان ممکن است ژانویه از سرگرفته شود

مذاکرات صلح افغانستان ممکن است ژانویه از سرگرفته شود

بر اساس گزارش رسانه‌ها مذاکرات صلح افغانستان ممکن است ماه آینده (ژانویه) از سرگرفته شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی تی آی هند، این خبر در پی سفر راحیل شریف، رئیس ارتش پاکستان به کابل که طی آن وی با رهبری ارشد افغانستان راه‌های احیای مذاکرات به بن بست خورده با طالبان را مطرح کرد، منتشر شد.

در پی سفر شریف به افغانستان رهبران دو کشور بر سر برگزاری نشست چهار جانبه میان افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا در ماه آینده برای ترسیم یک نقشه جامع برای "صلح معنادار" توافق کردند.

پروسه آشتی در سی‌ام ژوئیه و پس از افشای مرگ ملاعمر، رهبر طالبان در دو سال قبل، به حالت تعلیق درآمد.

روزنامه داون پاکستان به نقل از یک منبع گفت که چندین نشست چهارجانبه در ماه ژانویه برگزار خواهد شد که منجر به از سرگیری مذاکرات با طالبان می‌شود.

این روزنامه افزود که محل و سطح مذاکرات توسط چهار کشور تصمیم گیری می‌شود.

این مقام احتمال مذاکرات صلح افغانستان در ماه آینده را بعید ندانست و گفت هر دو طرف بر لزوم حل و فصل سیاسی که بتواند به خشونت‌ها در این منطقه پایان دهد واقف هستند.

این مقام افزود: بر همگان واضح است که فرصت کوچکی وجود دارد و برای گردهم آوردن جناح‌های متخاصم و ادامه یافتن فرآیند، صداقت لازم است.

سخنگوی ارتش پاکستان نیز اعلام کرد: طی مذاکرات شریف با اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان و عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت افغانستان توافق شد که عوامل آشتی جوی طالبان در این فرآیند مشارکت کنند.

انتهای پیام

کد N1084928

وبگردی