آفتاب

ونزوئلا در مسیر تبدیل شدن به خشن‌ترین کشور جهان

ونزوئلا در مسیر تبدیل شدن به خشن‌ترین کشور جهان

یک گروه مردم‌نهاد ناظر بر جرایم در ونزوئلا اعلام کرد، میزان قتل در این کشور آمریکای لاتین در سال 2015 افزایش یافته و آن را در مسیر تبدیل شدن به خشن‌ترین کشور جهان قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این سازمان مردم‌نهاد در گزارشی موسوم به "رصد خشونت در ونزوئلا" اعلام کرد که امسال حدود 27 هزار و 875 فقره قتل اتفاق افتاده است که میزان قتل را به 90 نفر در ازای هر صد هزار تن رسانده است.

این گروه اعلام کرد، کشتارها در ونزوئلا امسال از میزان قتل در هندوراس نیز بالاتر رفته است و این کشور هم‌اکنون رقیب کشور السالوادور به عنوان مرگبارترین کشور جهان است. هنوز آمار دقیقی از میزان قتل تا پایان سال 2015 در السالوادور برای مقایسه ونزوئلا و السالوادور در دسترس نیست اما میزان قتل‌ها طی سال‌های گذشته و در پی از هم پاشیدن آتش‌بس میان بزرگترین باندهای قاچاق این دو کشور آمریکای مرکزی به سرعت بالا رفته است.

این سازمان غیردولتی و مردم‌نهاد اعلام کرده است که افزایش قتل در ونزوئلا به علت نقض حاکمیت قانونی است که به افزایش فعالیت‌های جنایی و درگیری‌ها میان گروه‌های جنایی دامن می‌زند؛ گروه‌هایی که بر سر کنترل مسیرهای قاچاق پر سود و سایر فعالیت‌های غیر قانونی که به علت بحران اقتصادی در این کشور رونق گرفته رقابت می‌کنند.

این گروه همچنین اعلام کرده است، افزایش نظارت که عمدتا سرکوبگرانه است و در پاسخ به افزایش جرایم صورت می‌گیرد نیز یک عامل محرک است. سال گذشته این سازمان مردم‌نهاد اعلام کرد به ازای هر صد هزار تن 82 تن در ونزوئلا کشته شده‌اند؛ در سال 1998 و یک سال پیش از انتخاب هوگو چاوز به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا آغاز انقلاب بولیواری وی این میزان 19 تن به ازای صد هزار تن بوده است. این گزارش جدید براساس گزارشات مطبوعاتی،‌ بررسی‌های قربانیان و اظهارات مقامات منتشر شده است.

انتهای پیام

کد N1084848

وبگردی