آفتاب

ماموریت مسئول نظامی ارشد پاکستانی در افغانستان

ماموریت مسئول نظامی ارشد پاکستانی در افغانستان

رسانه ها از سفر فرمانده ستاد مشترک ارتش پاکستان به افغانستان و دیدار وی با مقامات افغان درباره شروع دوباره مذاکرات با طالبان افغانستان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «اکسپرس نیوز»، «راحیل شریف» فرمانده ستاد مشترک ارتش پاکستان به افغانستان سفر کرده است و با سران دولت افغانستان درباره شروع دوباره مذاکرات با طالبان دیدار و گفتگو کرده است. دولت اسلام آباد نیز به درخواست سران دولت کابل با سران طالبان ارتباط برقرار کرده است تا بتواند مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و طالبان را دوباره شروع کند و بین دو طرف آتش بس برقرار شود.

در مذاکرات آتی علاوه بر طالبان و دولت افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا نیز حضور خواهند داشت. پاکستان از طریق منابع مختلف پیام دولت افغانستان را به گروه طالبان انتقال داده است تا آنها  را درباره نحوه و چگونگی مذاکرات پاکستان را مطلع نمایند. گفته می شود این پیام توسط علمای پاکستان به طالبان منتقل شده است.  

لازم به ذکر است مذاکرات صلح دولت افغانستان و طالبان بعد از منتشر شدن خبر ناگهانی مرگ «ملا عمر» رهبر طالبان به حالت تعلیق در آمد. روابط افغانستان و پاکستان بعد از انجام نشدن این مذاکرات رو به تیرگی نهاد و در مرزهای دو کشور درگیری هایی نیز بوجود آمد. در کنفرانس «قلب آسیا» سران دولت کابل و اسلام آباد تصمیم گرفتند برای برقراری صلح و امنیت در افغانستان مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و طالبان را هر چه سریعتر شروع کنند.

کد N1084820

وبگردی