آفتاب

سفر داووداوغلو به صربستان

سفر داووداوغلو به صربستان

نخست وزیرترکیه اعلام کرد که روابط محکم میان ترکیه و صربستان برای صلح و ثبات منطقه حیاتی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از آسوشیتدپرس، احمد داووداوغلو، نخست وزیر ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با الکساندر وچیچ، همتای صربستانی خود در بلگراد اعلام کرد که هدف ترکیه داشتن روابط حسنه با صربستان و اطمینان از ثبات بوسنی هرزگوین و منطقه به صورت کلی است.

داووداوغلو درخصوص عضویت اتحادیه اروپا برای صربستان و ترکیه نیز گفت: این مساله برای اتحادیه اروپا بسیار مهم است زیرا به اتحادیه اروپا کمک می‌کند که "قاره صلح" شود.

وچیچ نیز در این کنفرانس خبری اعلام کرد صربستان به عنوان یک کشور مستقل روابط حسنه با روسیه و ترکیه داشته است.

وزیر خارجه صربستان تاکید کرد: صربستان یک کشور کوچک است و قصد ندارد مشکلات اصلی جهان را حل کند. من خیلی خوب جایگاهمان را در جهان می‌دانم، ما روابط خوب و دوستانه‌ای با فدراسیون روسیه و ترکیه داریم و این روابط را ادامه خواهیم داد.

وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم تمامی مسایل بین ترکیه و روسیه به بهترین شکل ممکن حل شود. صربستان یک کشور مستقل است و سیاست خود را پیاده می‌کند.

داووداوغلو نیز گفت که علاقه بسیاری به شهر بلگراد دارد و آن را مانند استانبول می‌داند.

نخست وزیر ترکیه گفت: من شیفته بلگراد هستم و احساس می‌کنم اینجا در کشور خودم هستم. این حالت برای وچیچ و سایر صرب‌ها که به استانبول می‌آیند نیز یکسان است. این ابرازعشق است نه یک ادعای تاریخی. من به تمام صرب‌ها می‌گویم استانبول شهر شماست، آنتالیا شهر شماست، به هرکسی اجازه می‌دهیم آن را شهر خود بنامد و من از یک مساله بسیار خرسند می‌شوم.

وی در سفر خود به صربستان در مراسم افتتاحیه مرکز فرهنگی ترکیه به نام یونس عمره و یک نشست تجاری شرکت می‌کند.

داووداوغلو هم‌چنین قرار است به همراه دنیس زویزدیچ، نخست وزیر بوسنی از شهر "نوی پازار" در جنوب غرب صربستان که عمدتا مسلمان‌نشین است بازدید کند.

انتهای پیام

کد N1084802

وبگردی