آفتاب

توافق کشورهای آمریکای مرکزی درباره مهاجران کوبایی

توافق کشورهای آمریکای مرکزی درباره مهاجران کوبایی

مقامات کشورهای آمریکای مرکزی اعلام کردند که با امضای توافقی زمینه را برای اجازه به اولین گروه از هزاران مهاجر سرگردان کوبایی برای ادامه سفر به شمال و رسیدن به خاک ایالات متحده فراهم آورده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت خارجه کاستاریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در این پروسه انتقال شمار نامشخصی از شهروندان کوبا در هفته اول ژانویه از کاستاریکا به السالوادور منتقل می‌شوند و از آنجا می‌توانند سفر خود را با اتوبوس به مکزیک ادامه دهند.

دولت گوآتمالا که روز دوشنبه میزبان نشست دیپلماتیک برای بررسی این موضوع بود این طرح را "آزمایشی" خواند و اعلام کرد که یک کار گروه مسئول هماهنگی عملیات پشتیبانی شده است.

از زمانی که نیکاراگوئه هفته‌های پیش مرزهای خود را به روی مهاجران کوبایی که در کاستاریکا بودند بست، شمار آنها دست کم به 8000 تن رسیده است. ساکنان کاستاریکا می‌گویند که مهاجران کوبایی قصد دارند وارد آمریکا شوند؛ جایی که سیاست‌های مهاجرتی مورد پسند این مهاجران به آنها اجازه سکونت و درخواست اقامت می‌دهد.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان نیز روز یکشنبه خواستار حل و فصل مشکلات آنها شد.

مانوئل گونزالز، وزیر خارجه کاستاریکا گفت که این اقدام فقط در خصوص افرادی صورت می‌گیرد که پیش از این در کاستاریکا بوده‌اند.

ملیسا دوران ،سخنگوی وزارتخارجه کاستاریکا گفت که تصمیم درخصوص هزینه‌های مهاجران بستگی به آنها دارد.

وی از بیان جزئیات بیشتر خودداری کرد.

روز 18 دسامبر کاستاریکا صدور ویزای ترانزیت (انتقال) را برای شهروندان کوبا متوقف و اعلام کرد که هر کس پس از آن تاریخ وارد کاستاریکا شود و بدون ویزا باشد اخراج خواهد شد.

انتهای پیام

کد N1084788

وبگردی