آفتاب

کری: بحران سوریه اصلی‌ترین چالش آمریکا در 2016 است

کری: بحران سوریه اصلی‌ترین چالش آمریکا در 2016 است

وزیر خارجه آمریکا بحران سوریه را چالش اصلی سیاست خارجه کشورش در سال 2016 خواند.

وزیر خارجه آمریکا بحران سوریه را چالش اصلی سیاست خارجه کشورش در سال 2016 خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در مقاله خود در روزنامه بوستون گلوب، عنوان داشت: مساله بحران سوریه و آوارگان و اقدامات خشونت آمیز همچنان چالش اصلی پیش روی سیاست خارجه آمریکا در سال 2016 خواهد بود.

وی در ادامه افزود: استراتژی آمریکا در این زمینه در برگیرنده سه بخش است: اول فعال سازی اقدامات مبارزه با داعش در چارچوب ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا دوم همکاری آمریکا با همپیمانانش برای ممانعت از گسترش خشونت در خاورمیانه و تحت پوشش قرار دادن آوارگان و قربانیان سوریه و سوم ارائه طرحی دیپلماتیک با همکاری روسیه و دیگر کشورها برای کاهش تنش‌ها در سوریه و کمک به روند سیاسی است.

جان کری همچنین تاکید کرد: موانع پیش روی روند صلح در سوریه همچنان سخت و مشکل باقی می‌ماند و ما اکنون از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم تا به تلاش خود در حل و فصل این بحران ادامه دهند.

وی تاکید کرد: تحقق پیشرفت در این مسیر باعث می‌شود تا یک چارچوب یکپارچه واقعی برای مبارزه با داعش به وجود آید.

کری درخصوص توافق پاریس نیز عنوان داشت: دستیابی به توافق پاریس در ماه کنونی در خصوص مبارزه با تغییرات آب و هوایی در جهان بسیار مهم است. همچنین ادامه یافتن حل و فصل مساله هسته‌ای ایران و عادی سازی روابط میان آمریکا و کوبا از مهمترین مسائل جهانی به شمار می‌آید.

انتهای پیام

کد N1084770

وبگردی