آفتاب
با ارسال نامه‌هایی به شورای امنیت و سازمان ملل؛

وزارت خارجه سوریه: ترکیه، عربستان، قطر و شرکایشان حامی تروریست‌ها هستند

وزارت خارجه سوریه: ترکیه، عربستان، قطر و شرکایشان حامی تروریست‌ها هستند

وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه‌هایی به شورای امنیت و سازمان ملل تاکید کرد که اقدامات تروریستی در شهرهای مختلف سوریه نتیجه حمایت مالی و تسلیحاتی ترکیه، عربستان، قطر و شرکای آنها از گروههای تروریستی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در نامه‌های وزارت خارجه سوریه خطاب به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت آمده است: اقدامات تروریستی که شهرها و روستاهای مختلف سوریه شاهد آن است نتیجه حمایت تسلیحاتی و مالی ترکیه، عربستان، قطر و شرکای آنها از گروه‌های تروریستی است.

در این نامه تاکید شده است: گروه‌های تروریستی عامدانه شهرهای سوریه را با استفاده از انفجارهای انتحاری و حملات بی‌هدف ویران می‌کنند و سعی دارند تا دستاوردهای آشتی ملی را از بین ببرند.

در این نامه‌ها آمده است: ما شاهد ادامه یافتن جنایت‌های داعش و جبهه النصره و گروه‌های تروریستی دیگر علیه غیرنظامیان در شهرهای مختلف سوریه از جمله حلب و حمص و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از بی‌گناهان هستیم به طوری که گروه‌های تروریستی وابسته به "جیش الاسلام" که از حمایت عربستان برخوردار است شهر دمشق را مورد هدف قرار داده است.

در این نامه‌ها تاکید شده است، تروریست‌ها روز دوشنبه با استفاده از 200 کیلوگرم مواد منفجره در یک خودروی بمب گذاری شده منطقه حی الزهرا در شهر حمص را مورد هدف قرار دادند که به دنبال آن تعداد زیادی از سوری‌ها کشته و زخمی شدند. این انفجارها همچنین مراکز درمانی و بهداشتی را مورد هدف قرار می‌دهد. این تلاش‌های گروه‌های تروریستی برای هدف قرار دادن شهرهای سوریه در چارچوب اقدامات آنها برای ناامن کردن آرامشی است که طی روزهای گذشته شاهد آن بوده‌ایم و در سایه آن کمک‌های بشردوستانه به این مناطق ارسال شده بود.

در نامه‌های وزارت خارجه سوریه تاکید شده است: برخی کشورها مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه که عضو دائم شورای امنیت هستند مانع اتخاذ مواضعی می‌شوند که اقدامات این گروه‌های تروریستی را محکوم می‌کند و این مساله باعث تشویق کردن این گروه‌های تروریستی به ادامه دادن جنایت‌هایشان شده و نشان دهنده عدم جدیت این کشورها در مبارزه با تروریسم است.

در این نامه‌ها آمده است: دولت سوریه بار دیگر تاکید می‌کند که به مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهد و از ملت و سرزمین خود حمایت کرده و برای تحقق دستاوردهای بیشتری در چارچوب آشتی ملی ادامه می‌دهند و از شورای امنیت و سازمان ملل می‌خواهد تا به وظایف خود در مبارزه با تروریسم ادامه دهد.

انتهای پیام

کد N1084718

وبگردی