آفتاب

نگرانی اتاق بازرگانی اروپا از قانون جدید ضد تروریسم چین

نگرانی اتاق بازرگانی اروپا از قانون جدید ضد تروریسم چین

اتاق بازرگانی اروپا در چین با انتشار بیانیه‌ای در خصوص قانون ضد تروریسم جدید در چین به‌رغم حذف برخی از مفاد خصومت‌آمیز سایبری آن ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز این قانون جنجالی روز یکشنبه توسط مجلس نمادین چین با اکثریت مطلق آراء به تصویب رسید و شرکت‌های فناوری را ملزم به کمک در امر رمزگشایی اطلاعات کرده است و از آنها خواسته تا "ابزار امنیتی نهایی" که در ابتدا برنامه‌ریزی شده‌ بودند، نصب نکنند.

یکی از بندهای پیش‌نویس اولیه این قانون که شرکت‌ها را ملزم به نگهداری سرورها و استفاده از اطلاعات در چین کرده بود نیز از قانون نهایی حذف شده است.

در بیانیه‌ اتاق بازرگانی اروپا در چین آمده است: اتاق بازرگانی اروپا تحولات مثبت براساس حذف زبان که ارائه کدهای رمزگذاری و بومی‌سازی سرورها و داده‌ها را از نسخه‌ نهایی لازم کرده بود به رسمیت می‌شناسد. بخش زیادی از این مساله بسته به اجرای آن است.

این بیانیه تاکید کرد: برخی نگرانی‌ها در این زمینه مانند دسترسی به بازار، حقوق مالکیت معنوی و اجبار نظارت، ارائه گزارش و سانسور محتویات تروریستی وجود دارد.

اتاق بازرگانی اروپا در چین همچنین خواستار درخواست عمومی در زمان مناسب و کامل برای این اظهارات یا اجرای آنها شد. دولت چین ضمن اعلام اینکه شرکت‌ها نباید از این قانون هراسی داشته باشند، خاطرنشان کرد که حقوق مالکیت معنوی مورد احترام واقع می‌شود و بسیاری از کشورهای غربی قوانین مشابهی دارند.

انتهای پیام

کد N1084708

وبگردی