آفتاب

کاهش سطح هشدار امنیتی در ژنو

کاهش سطح هشدار امنیتی در ژنو

پلیس شهر ژنو در سوییس سطح هشدار امنیتی را 18 روز پس از آغاز تحقیق و تفحص برای یافتن یک‌سری افراد مرتبط با تروریست‌ها پایین آورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه پلیس ژنو آمده است، دپارتمان امنیت و اقتصاد در استان ژنو تصمیم گرفته تا پس از رایزنی با مقام‌ها سطح هشدار امنیتی را به پیش از 10 دسامبر برساند. ارزیابی جدید وضعیت‌های تهدید تروریستی در سوییس پس از تعطیلات کریسمس مؤید این مساله است که تصمیم گرفته شده درست است. البته هنوز اقدامات امنیتی در جای خود قرار دارد و اهداف دیپلماتیک، سیاسی و مذهبی مورد هدف بالقوه هستند.

به گفته پلیس، ژنو محل قرار گرفتن مقرهای اروپایی سازمان ملل، صلیب سرخ و بسیاری از بانک‌ها و دپارتمان‌های تجاری است و به دلیل داشتن مرزهای باز با فرانسه ممکن است هدف حملات تروریستی باشد.

پس از فرار یکی از مظنونان حملات تروریستی پاریس با 130 کشته به ژنو، تدابیر امنیتی در این شهر شدت گرفت و مقام‌های کشورهای خارجی هشدار دادند که احتمال دارد داعش در این کشور نیز گروهک‌هایی را برای خود ایجاد کند. پلیس ژنو اعلام کرد، هشدار تهدید تروریستی از "شدید" به "دقیق" کاهش یافته است. دادستانی سوییس نیز پرونده‌ای را بر پایه تهدید تروریستی در ژنو علیه افراد نامعلومی باز کرده است.

انتهای پیام

کد N1084662

وبگردی