آفتاب

آمریکا کشته شدن علوش را مانعی بر سر راه مذاکرات سوریه خواند

آمریکا کشته شدن علوش را مانعی بر سر راه مذاکرات سوریه خواند

وزارت خارجه آمریکا کشته شدن فرمانده گروه تروریستی "جیش الاسلام" را مانعی در راه تلاش‌های صورت گرفته برای مذاکرات میان مخالفان سوری و دولت دمشق خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، زهران علوش، فرمانده جیش الاسلام اوایل هفته جاری در حمله هوایی جنگنده‌های روسیه در غوطه شرقی دمشق که یک مرکز اجتماع فرماندهان جیش الاسلام در منطقه المرج را هدف قرار داد، به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان این گروه کشته شد.

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: کشته شدن زهران علوش، فرمانده جیش الاسلام تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری مذاکرات میان مخالفان سوری و دولت بشار اسد (رئیس جمهوری سوریه) را دچار مشکل کرده است.

تونر افزود: جیش الاسلام یکی از گروه‌های مخالف سوری از عملیات سیاسی برای پایان درگیری‌ها در سوریه حمایت کرده و در حمایت از عملیات سیاسی با هدف پایان درگیری‌ها، جنگیده و همچنین با داعش مبارزه کرده است.

تونر ادامه داد: جیش الاسلام یکی از شرکت‌ کنندگان در کنفرانس ریاض ویژه مخالفان سوری بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت، دولت آمریکا از آنجایی که نگران عملکرد گروه جیش الاسلام در میدان نبرد بود از این گروه حمایت نکرده است.

علوش در سال 2012یک گروه مخالف با عنوان "لواء الاسلام" تشکیل داد و در سپتامبر 2013 با اعلام ادغام 43 گروه مخالف و یکی شدن آنها با تشکیلات علوش، ائتلافی تحت عنوان جیش الاسلام شکل گرفت که یکی از بزرگترین گروه‌های مخالف سوری محسوب می‌شود.

فعالیت جیش الاسلام در غوطه شرقی دمشق، منطقه شرقی القلمون در ریف شمالی دمشق و به نسبت کمتری در حومه ادلب متمرکز است.

انتهای پیام

کد N1084582

وبگردی