آفتاب

پیشروی‌های چشمگیر ارتش سوریه در شمال کشور با حمایت روسیه

پیشروی‌های چشمگیر ارتش سوریه در شمال کشور با حمایت روسیه

ارتش سوریه با حمایت جنگنده‌های روسی در استان لاذقیه توانست کنترل بخشی از مرزهای خود با ترکیه و سه بلندی مهم را به دست بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، سرگئی رودسکوی، فرمانده مرکز عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: نیروهای دولتی سوریه با حمایت جنگنده‌های روسی توانستند در استان لاذقیه کنترل بخشی از مرزهای خود با ترکیه و سه بلندی مهم را به دست بگیرند.

رودسکوی اظهار داشت: نیروهای سوری در استان لاذقیه در دو محور شمالی و شرقی پیشروی کردند و در حال حاضر کنترل طرف چپ رودخانه بزرگ واقع در مرزهای مشترک سوریه-ترکیه تا شهرک الصراف و دو محور کبانه و السرمانیه در دست نیروهای سوری قرار دارد و همچنین این نیروها کنترل سه بلندی مهم را به دست گرفته‌اند.

فرمانده مرکز عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه افزود: نیروهای سوری به تازگی موفق شده‌اند کنترل دو شهر و یک بلندی بسیار با اهمیت از نظر تاکتیکی در استان حلب را نیز به دست بگیرند.

وی با اشاره به گسترش منطقه امن در اطراف فرودگاه کویرس در استان حلب گفت: در روزهای اخیر دو شهر در شمال این فرودگاه و یک بلندی مهم تاکتیکی به نام بلندی شربع آزاد شدند.

رودسکوی تاکید کرد: نیروهای دولت سوریه در تمامی محورها پیشروی کرده و در دو استان لاذقیه و حلب و ریف دمشق پیشروی بزرگی داشتند. همچنین آنان بر یک سد استراتژیک بر رودخانه فرات کنترل یافتند.

انتهای پیام

کد N1084569

وبگردی