آفتاب

رییس قوه قضاییه: نیاز به اولیاء و پیامبران امروز بیش از گذشته احساس می‌شود

رییس قوه قضاییه: نیاز به اولیاء و پیامبران امروز بیش از گذشته احساس می‌شود

آیت‌الله آملی لاریجانی گفت: امروز بیش از گذشته به اولیاء و پیامبران و تعالیم آنها نیازمندیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی طی سخنانی در دانشگاه امام صادق (ع) به مناسبت سالروز تاسیس این دانشگاه گفت: در جهانی زندگی می‌کنیم که نیاز به اولیاء و پیامبران بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی با بیان این که دو گونه رجوع به اهل بیت وجود دارد، اظهار کرد: ما دو گونه رجوع به اهل بیت و پیامبر داریم که نوع اول رجوع از طریق وحی الهی، کلمات پیامبر و اهل بیت و سنت حاکی از فعل پیامبر و معصومین است و نوع همان دوم رجوع وجودی انسان به این بزرگواران است.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: در رجوع وجودی انسان احساس می‌کند در محضر پیامبر و ائمه است. یعنی بدون مراجعه به الفاظ می‌تواند از برکات ایشان استفاده کند.

وی با اشاره به عهد‌نامه امیرالمؤمنین به مالک اشتر گفت: امیرالمؤمنین در نامه اش به مالک اشتر پس از بیان این که حاکم چگونه باید با مردم برخورد کند می‌فرماید بهترین اوقات خود را برای خود و خدا قرار بده.

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: وقفه در استفاده از قرآن و گفته‌های اهل بیت جبران‌ناپذیر است و جوانان می‌توانند با برنامه‌ریزی همواره به گفتار معصومین رجوع کنند و با درک هر روایت گویا جرعه‌ای از معارف الهی در کام شما جاری شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به سخنان برخی که کرامات ائمه را غلو تصور می کنند، گفت:‌ روایات فراوانی در تأیید این کرامات وجود دارد. برای مثال روایتی وجود دارد که در آن آمده است خداوند در ائمه، چهار روح، شامل روح‌القدس، روح‌الایمان، روح‌القوه و روح‌الشهرت قرار داده است که ائمه و انبیاء از طریق روح‌القدس به مکنونات زمین نیز آگاهند.

وی گفت: براساس روایات چهار روح ذکر شده به جز روح‌القدوس در حال تغییر است اما روح‌القدوس تغییر نمی‌کند و دچار لهو و لعب نمی‌شود.

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد:‌ این روایات که از طرف من مطرح شد چند روایت از بین صدها روایت در این خصوص است. بنابراین غلوی در خصوص ائمه صورت نمی‌گیرد.

وی یکی از بزرگترین و بهترین راه‌ها برای قرابت با خداوند را توسل به اهل بیت دانست و گفت: امام زمان (عج) زنده است. البته سایر امامان نیز زنده هستند اما حیات‌ها متفاوت است. بنابراین اگر حضور ائمه را نزد خود احساس کنیم و بر اساس روایت تسلیم حق شویم، راه درست را در پیش گرفته‌ایم.

آملی لاریجانی به جوانان توصیه کرد: پیرامون اباطیل حرکت نکنند و حق‌تعالی را پیروی کنند و به حضرت حق بگویند که من می‌خواهم بنده تو باشم. آن گاه ببنید که حق‌تعالی با قلب‌های شما چه می‌کند. چه انسی با خداوند می‌گیرید و چقدر به شب‌بیداری علاقه‌مند می‌شوید.

انتهای پیام

کد N1084359

وبگردی