آفتاب

بررسی آخرین وضعیت برجام و پسابرجام با حضور ظریف و وزیر اطلاعات

بررسی آخرین وضعیت برجام و پسابرجام با حضور ظریف و وزیر اطلاعات

تسنیم نوشت: شورای هماهنگی اطلاعات، با حضور وزرای اطلاعات و امور خارجه و دیگر اعضای شورا در محل وزارت امور خارجه برگزار گردید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، شورای هماهنگی اطلاعات، امروز با حضور وزرای اطلاعات و امور خارجه به همراه معاونین وزارت امور خارجه و دیگر اعضای شورا در محل وزارت امور خارجه برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر علوی وزیر اطلاعات در ابتدای جلسه ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، از زحمات و تلاش های خستگی ناپذیر وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده در موضوعات هسته‌ای، تقدیر و تشکر کرد.

همچنین وزیر اطلاعات با یادآوری نهم دیماه که تجلی میثاق مجدد امت و ولایت بود، این روز را بعنوان روز برچیده شدن توطئه های دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و منزوی شدن ساختارشکنان برشمرد.

سپس دکتر ظریف، وزیر امور خارجه اظهار داشت: نقش و رویکرد وزیر اطلاعات باعث شده است تا همه دلسوزان نظام به وزارت اطلاعات و جامعه اطلاعاتی کشور بعنوان دوست و همراه نگاه بکنند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه جامعه اطلاعاتی کشور، هم رصد می کند و هم جهت می دهد، ابراز داشت: کشور وارد مرحله اجرای برجام شده است، بنابراین در کنار رصد اوضاع و احوال در این زمینه، اتخاذ تدابیر هدفمند و منسجم در سطوح مختلف سیاسی و اطلاعاتی امری لازم و ضروری است و در این مسیر نیازمند هوشمندی، ابتکار عمل و وحدت داخلی هستیم تا دشمن به هدف خود نائل نشده و اجرای برجام در فضای آرامی صورت گیرد. وی در پرتو فرصت ها و تهدیدات پیش روی کشور، جامعه اطلاعاتی را بزرگترین یاور اجرای برجام دانست.

دکتر ظریف با ترسیم مخاطرات زمینه های نفوذ، تصور و القای شکاف و دوگانگی در نظام را مهمترین زمینه و حفره نفوذ برشمرد.

در ادامه، اعضای جامعه اطلاعاتی با طرح دیدگاه های خود، دیدگاه های مختلفی از روند برجام و پسابرجام را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

لازم به ذکر است شورای هماهنگی اطلاعات، عالی ترین شورای اطلاعاتی کشور است که از سازمانها و نهادهای اطلاعاتی، لشکری و کشوری و همچنین وزارت امور خارجه عضو آن می باشند و جلسات آن به ریاست وزیر اطلاعات برگزار می گردد.

4949

کد N1084262

وبگردی