آفتاب

پرواز یک پهپاد بر فراز واتیکان و دستگیری دو صهیونیست در ایتالیا

پرواز یک پهپاد بر فراز واتیکان و دستگیری دو صهیونیست در ایتالیا

ایرنا نوشت: دو تبعه رژیم صهیونیستی به جرم نقض قانون ممنوعیت پرواز بر فراز واتیکان، در پایتخت ایتالیا دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری دولتی «رای نیوز24»، این دو صهیونیست صبح امروز قبل از آغاز موعظه های پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان با استفاده از یک پهپاد مشغول عکس برداری هوایی از واتیکان و اطراف آن بودند.
پلیس رم که در این روزها در حالت آماده باش کامل بسر می برد، پس از مشاهده پهپاد مذکور که دارای یک دوربین با کیفیت بالا بود، موفق به شناسایی و دستگیری دو تبعه رژیم صهیونیستی شد که بدون مدرک شناسایی بر روی پلی در مجاورت واتیکان با یک دستگاه کنترل از راه دور، پهپاد را کنترل می کردند.
پلیس این دو صهیونیست را دستگیر و به اداره پلیس منتقل کرد.
در پی دستگیری این دو صهیونیست، بلافاصه پلیس ضدتروریسم ایتالیا نیز مداخله کرده و به بررسی داده های آنها در بانک اطلاعاتی پرداخته و آن را با داده های پلیس اینترپل و یوروپل نیز مقایسه کرد.
پلیس همچنین خواستار همکاری مقامات دیپلماتیک رژیم صهیویسنتی در رم شد و پس از این بررسی ها اعلام کرد که عناصر خطرناکی در قبال این دو متهم وجود ندارد.
این در حالی که مقامات قضایی ایتالیا از این دو صهیونیست به جرم نقض قانون مربوط به ممنوعیت پرواز بر فراز واتیکان در آستانه سال نو میلادی شکایت کردند.
در پی حملات تروریستی در پاریس و تهدیدات داعش، تدابیر امنیتی در ایتالیا و واتیکان از ماه گذشته و همزمان با آغاز سال مقدس کاتولیک ها به شدت افزایش یافته و شهرهای بزرگ بویژه رم در حالت آماده باش هستند.
واتیکان و خیابان های اطراف آن، اماکن حساس در رم، ایستگاه های قطار و مترو، فرودگاه ها، ساختمان های دولتی و غیره تحت کنترل شدید در مجموع بیش از سه هزار و 200 مامور پلیس و ارتش قرار گرفته است .
تدابیر امنیتی در شهر رم به حدی است که در هر کوچه و خیابان و در معابر عمومی، حضور ماموران پلیس و ارتش به شدت محسوس است و با اینکه شواهد خاصی دال بر حملات تروریستی در ایتالیا وجود ندارد، اما ماموران ارتش و پلیس به ویژه در ایستگاه های مترو و قطار و ورودی های واتیکان، به کنترل دقیق پرداخته و سعی بر جلوگیری از حوادث احتمالی تروریستی دارند.
فرمانداری شهر رم برای جلوگیری از حملات احتمالی تروریستی و تهدیدات داعش، تدابیر امنیتی را تشدید و اعلام کرد که در سراسر پایتخت ایتالیا حمل اسلحه، مهمات، سوخت و گاز و همچنین پرواز هواپیماها، پهپادها و غیره برفراز رم و کلیساهای مهم این شهر ممنوع است.

4949

کد N1084239

وبگردی