آفتاب
در کمیسیون انرژی مجلس انجام شد؛

شناسایی مقصرهای اصلی آلودگی تهران و کلان شهرها

شناسایی مقصرهای اصلی آلودگی تهران و کلان شهرها

یک عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی از بررسی علل آلودگی هوای تهران و شهرهای آلوده و نقش بنزین داخلی و وارداتی در شدت گرفتن آلودگی کلان شهرها و شهرهای بزرگ خبر داد.

جلیل جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفت: جلسه امروز کمیسیون انرژی با حضور مدیران وزارت نفت، پلیس راهور، سازمان‌ هواشناسی کشور، سازمان ملی استاندارد، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و کارشناسان و نمایندگان سایر دستگاه های نظارتی برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه در خصوص کیفیت و میزان آلایندگی بنزین وارداتی که برخی آن را فاقد استاندارد یورو 4 می دانستند بحث و تبادل نظر شد و براساس گزارش دستگاه‌های نظارتی کیفیت بنزین وارداتی تایید شد.

وی گفت: علت آلودگی هوای تهران و سایر کلان شهرهای کشور فقط به کیفیت سوخت بنزین وارداتی مربوط نیست. به اعتقاد کارشناسان عمده دلایل آلودگی هوا به مسائلی از جمله کیفیت گازوئیل داخلی، گاز مایع خودروها، نحوه استفاده از انرژی در منازل مسکونی و آلودگی ایجاد شده توسط نیروگاه‌ها مرتبط است.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی متذکر شد: در این جلسه تاکید شد به دلیل فقدان مدیریت واحد نتیجه قابل اهمیتی در کاهش آلودگی هوای تهران و سایر کلانشهرهای دیگر حاصل نشده است، علاوه بر این مسئله برخی حاضران معتقد بودند بخش قابل ملاحظه‌ای از آلودگی هوا ناشی از خودروهای تولید شده داخلی است.

انتهای پیام

کد N1084217

وبگردی