آفتاب
سردار نقدی:

بسیج مردمی بن‌بست را در سوریه شکست

بسیج مردمی بن‌بست را در سوریه شکست

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تفکر بسیج امروز خود را در جبهه های دیگر نشان می دهد و در میان مردم منطقه جوانه زده و آنچه که امروز بن بست را در سوریه شکست، بسیج مردمی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار نقدی در مراسم رونمایی از کتاب «بسیجی شهید به مثابه انسان آرمانی ایرانی» که در محل مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار شد با اشاره به این که بسیج، حقیقت انقلاب اسلامی است که به خوبی بروز و ظهوریافته و تبدیل به الگو شده است، اظهار داشت: امیدوارم این مسیر نورانی، بساط ظلم و ظالمی را در دنیا برچیند.

وی قدردانی از بسیج را اشاعه تفکر بسیجی دانست که نمونه اش انتشار کتاب بسیجی شهید به مثابه انسان آرمانی ایرانی است و تاکید کرد: این کتاب، فرهنگ ماندگار اخلاقی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه، هیچ واژه ای نیست که در کلام امام به اندازه بسیج منزلت یافته باشد، ادامه داد: این توجه حضرت امام (ره) و اوج و رفعت بسیج به خاطر اخلاص در عمل است. چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن این بسیجیان هستند که بدون چشم داشت جایگاه، مقام یا منفعت مالی فقط و فقط برای خدا خدمت کردند.

وی افزود: رهبر در تشریح و تأکید بر نقش بسیج در دفاع مقدس اظهار داشتند «اگر بسیج نبود سرنوشت جنگ چیز دیگری می شد و دشمن مسلط می گشت».

سردار نقدی تأکید کرد: حقیقت انسان را بسیجیان به درستی شناختند در حالی که ما انسان را در همین وضع ظاهر می بینیم و درک می کنیم.

وی نگاه بسیجی به انسان به عنوان موجود ملکوتی  و خلیفه الله را رمز این اخلاص دانست و افزود: رسیدن به این قله دست نیافتنی است و فقط کسانی به آن خواهند رسید که خودشان با تمام وجود بسیجی باشند و تعریف و تشریح ماهیت و واقعیت بسیج خارج از باور و تفکر بسیجی، هر چقدر هم دقیق باشد، باز هم ناقص است.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با اشاره به تفاوت میان عملیات انتحاری با عملیات شهادت طلبانه، تصریح کرد: در جبهه تکفیر، عاملان انتحاری را مدت ها قرنطینه می کنند و با شستشوی مغزی و روش های بسیار پیچیده او را برای عملیات آماده کرده و دستگاه کنترل انفجار بمب را در جایی دیگر آماده نگه می دارند تا اگر حتی منصرف هم شد، از راه دور بمب متصل به او را منفجر کنند.

وی ادامه داد: عملیات شهادت طلبانه، داوطلبانه، آگاهانه و عاشقانه است که در میان بسیجیان ما دیده می شود از جمله بسیجیان شهید، حامد بزی، محمد گلدوی، محمد کیخا و مرتضی آسوده که برای آسیب ندیدن مردم، عامل انتحاری را دنبال و او را در بغل می گیرد.

سردار نقدی از شیخ زکزاکی و سه فرزند شهیدش یاد کرد و گفت: نفوذ حقیقت انقلاب و فرهنگ بسیجی باعث بیداری ملت های مظلوم و مستضعف جهان شده است، شیخ زکزاکی سه فرزند خود را فدای اسلام کرده و از جان خود هم گذشته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تفکر بسیج امروز خود را در جبهه های دیگر نشان می دهد و در میان مردم منطقه جوانه زده و آنچه که امروز بن بست را در سوریه شکست، بسیج مردمی است.

کد N1084096

وبگردی