آفتاب

ارتش چین برای عملیات در خارج از مرزهای این کشور مجوز گرفت

ارتش چین برای عملیات در خارج از مرزهای این کشور مجوز گرفت

تصویب روز گذشته قانون ضد تروریسم در پارلمان چین به مثابه چراغ سبزی به ارتش این کشور برای مشارکت در عملیات های ضد تروریستی بیرون از مرزهای این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، تصویب قانون مبارزه با تروریسم در پارلمان چین در روز یکشنبه راه را برای حضور ارتش آزادیبخش چین در عملیات های مبارزه با تروریسم در خارج از مرزهای این کشور هموار کرد. 

خبرگزاری چینی شین هوا روز گذشته در این باره اعلام کرد، با تصویب قانون مذکور تبادل اطلاعات میان مقامات این کشور با نهادهای امنیتی به ویژه در حوزه تمهیدات سایبری ارتقاء خوهد یافت.

«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا پیشتر گفته بود که نگرانی خود در این باره را مستقیماً به «شی جین پینگ» همتای چینی خود ابراز داشته است.

وزارت خارجه آمریکا دوم دی ماه سال جاری در بیانیه ای اعلام کرد که قانون جدید ضدتروریسم چین نه تنها به مبارزه علیه تروریسم کمک نمی کند بلکه موجب ضربه زدن به آن می شود.

در این بیانیه که آشکارا در امور داخلی چین مداخله مداخله می کند، آمده بود: پکن در قانون ضدتروریسم به عبارتی با تجارت و سرمایه گذاری آمریکا در چین مبارزه می کند. قانون مذکور در داخل این کشور نیز موجب محدود شدن آزادی بیان و ارتباط آزاد بین احزاب سیاسی کشور شده است. قانون جدید چین هدفی غیر از مبارزه با تروریسم دنبال می کند و در حقیقت با محدودکردن حوزه های تجارت آمریکا به مبارزه علیه تروریسم در جهان ضربه می زند. دولت آمریکا اعتقاد دارد این قانون برای محدودیت کار سازمان های غیر دولتی در چین وضع شده است.

کد N1084053

وبگردی