آفتاب

بیانیه مرکز رسیدگی به امور مساجد به‌مناسبت سالروز ٩ دی

بیانیه مرکز رسیدگی به امور مساجد به‌مناسبت سالروز ٩ دی

مرکز رسیدگی به امور مساجد به مناسبت سالروز 9 دی در بیانیه‌ای آورده است: بزرگداشت نهم دی ماه می‌تواند و باید جلوه گاه الفت، وحدت و بصیرت باشد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

حماسه بی نظیر نهم دی ماه، نقطه عطفی ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی، روز تجلی امدادهای غیبی الهی، روز بارش لطف و رحمت پروردگار خبیر و بصیر بر صبر و بصیرت ملت انقلابی ایران است. نهم دی ماه روز حضور بی نظیر مردم عاشورایی ایران اسلامی از هر قشر و صنف و طیف و جناح در تجدید میثاق با امام و شهیدان و بیعت با رهبر حکیم انقلاب است. نهم دی ماه باطل السحر فتنه هشت ماهه استکبار جهانی و مزدوران داخلی او علیه نظام اسلامی است. این "یوم الله" عظیم جلوه گاه حضور به هم پیوسته و دشمن شکن نسل های اول، دوم، سوم و چهارم انقلاب اسلامی در حمایت از آرمان های انقلاب اسلامی بی بدیل قرن است.

آوردگاه نهم دی ماه، معرکه جلوه قدرت الهی، حضور به هنگام ملت، هدایت امام امت، ظهور ایمان الهی و عشق جاودانه مردم مسلمان ایران به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) است. روزی بزرگ در تراز عظمت ٢٢ بهمن و ٣ خرداد که پیام ها، درس ها و عبرت های آن برای همیشه باید زنده، رسا، گویا و تازه بماند و به نسل های آینده منتقل شود.

امسال و در ایام خجسته هفته وحدت که مقارن با سالروز میلاد مسعود پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) است، بزرگداشت نهم دی ماه می تواند و باید جلوه گاه الفت و وحدت و بصیرت باشد.

حکمت تجدید آن خاطره بزرگ و فراموش ناشدنی، فقط در روایت آن واقعه نیست که در اندیشه و کندوکاو آن پیام ها و درس ها برای مواجهه آگاهانه با فتنه های فرا روی ملت مسلمان ایران است. فتنه هایی که چه بسا پیچیده تر و سهمگین تر باشد. از این روست که انتظار می رود همه اقشار مردم عزیز ما به ویژه فرهیختگان، نخبگان و صاحبان قلم و بیان بیش از پیش با نگاهی بصیرانه و بیانی هنرمندانه به آن بپردازند و دل ها و جان ها را برای مقابله هوشمندانه با فتنه های داخلی و خارجی آماده سازند.

اهمیت کندوکاو این یوم الله بزرگ، در امسال و در آستانه انتخابات سرنوشت ساز مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی دوچندان است. اهمیتی که فراتر از سلایق و جناح بندی های مرسوم سیاسی و در راستای تحقق آرمان های بلند انقلاب اسلامی است.

ائمه محترم جماعات استان تهران که خود از پرچم داران خلق این حماسه عظیم در نهم دی ماه سال ٨٨ بوده اند، همراه با اهالی مومن و انقلابی مساجد، محلات، شهرها و روستاهای استان تهران، امسال نیز هم نوا با صدای رسای فتنه سوز ملت مسلمان ایران، با برنامه ریزی فعالانه و حضور شکوهمند در برنامه های این ایام، نقش بی بدیل خود را باردیگر در حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایفا خواهد نمود و بیعت مجدد خود را با مقتدای بزرگ امت اسلام، رهبر حکیم انقلاب اسلامی اعلام خواهند کرد.»

انتهای پیام

کد N1084020

وبگردی