آفتاب
رجبی‌دوانی:

جوانان بدانند دشمنی آمریکا با ایران تمامی ندارد

جوانان بدانند دشمنی آمریکا با ایران تمامی ندارد

یک پژوهشگر و کارشناس تاریخ اسلام گفت: جوانان باید بدانند دشمنی آمریکا با ایران تمامی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، محمدحسین رجبی‌دوانی در همایش بزرگداشت حماسه 9 دی در دانشگاه بوعلی‌سینا، با بیان اینکه فتنه 88 نقشه‌ای برای فروپاشی انقلاب بود که با بصیرت مردم و رهبری‌های مقام معظم رهبری نقش برآب شد، اظهار کرد: دشمنان در سال 88 به بهانه تقلب در انتخابات، اصل نظام و ولایت را مورد هدف قرار دادند.

وی با بیان اینکه در سال 88 آنچه بیش از هر چیز قلب مردم را به درد آورد، خیانت خائنان بود، تصریح کرد: بسیار تاسف‌بار است که با فتنه دشمنان اسلام و ایران، صاحبان رذایل، سلطنت طلب‌ها، منافقان و اراذل و اوباش اعلام همبستگی کردند.

رجبی‌دوانی اعلام کرد: یک ماه پیش از وقوع فتنه، یک مقام اسبق آمریکایی به ما اعلام کرد که سران فتنه‌ به ما پیام داده بودند که تحریم‌ها را بیشتر کنید تا اصل نظام دچار فروپاشی شود در حالیکه آنها ولایت را مورد هدف قرار داده‌اند.

این پژوهشگر تاریخ اسلام ادامه داد: خیانتی که سران فتنه مرتکب شدند موجب امیدوار شدن آمریکا و اسرائیل شد به طوریکه اسرائیل صراحتا اعلام کرد سران فتنه نمایندگان ما هستند و آنها برای ضربه زدن به اسلام دست به هر اقدامی زدند.

رجبی‌دوانی گفت: فتنه‌گران به تقلب در انتخابات اعتقاد داشتند و با این بهانه به خیابان‌ها ریختند و امن‌ترین شهر، تهران را ناامن جلوه دادند و کار را به جایی رساندند که آمریکا که تا چندی پیش از آن ایران را با عنوان قدرت برتر منطقه‌ای اعلام کرده بود، اینک برای فروپاشی انقلاب روز شماری می‌کرد.

وی با بیان اینکه آن روزها، روزهای سختی بود، اظهار کرد: رهبری‌های مدبرانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری در آن روزها و بصیرت مردم انقلابی بود که نقشه‌ها و تلاش‌های دشمنان را بی‌نتیجه گذاشت.

رجبی‌دوانی تاکید کرد: در آزمون سال 88 بیشتر مردم ایران سربلند از آزمایش بیرون آمدند و بسیاری از فریب‌خوردگان نیز از فتنه‌گران اعلام برائت کردند.

وی با اشاره به اینکه ترفندها و نقشه‌های دشمنان اسلام و انقلاب از گذشته تا کنون وجود داشته و تمامی ندارد، اعلام کرد: جوانان امروز باید بصیرت داشته و با هوش باشند، دوست را از دشمن بشناسند و بدانند که دشمنی آمریکا با ما تمامی ندارد.

رجبی‌دوانی اعلام کرد: در دوران جنگ‌تحمیلی نیز بیشتر کشورها علیه ایران دشمنی کردند به طوریکه آمریکا، فرانسه، اسرائیل، شوروی سابق و ... همگی به کمک عراق آمدند و به آنها تجهیزات جنگی دادند تا جایی‌که بسیاری از اسرا عراقی نبوده و از کشورهای دیگر بودند که علیه ایران به جنگ و دشمنی درآمده بودند.

این پژوهشگر تاریخ اسلام در خصوص ولایت تاکید کرد: ولایت متفاوت از حکومت و سلطنت است. برخی به اشتباه حاکمیت در نظام را ولایت می‌نامند که باید آگاه شوند که ولایت شئون متفاوتی دارد که یکی از شئون آن حکومت بر مردم است.

وی افزود: ولایت مرجع دین و اعتقادات مردم بوده و صاحب ولایت کسی است که تفسیر و درک درستی از قرآن دارد و به رشد و تعالی افراد جامعه توجه می‌کند و آنها را به سمت بهشت سوق می‌دهد.

انتهای پیام

کد N1083963

وبگردی