آفتاب

طرح اخذ غرامت از آمریکا با 166 امضای نمایندگان مجلس

طرح اخذ غرامت از آمریکا با 166 امضای نمایندگان مجلس

ایرنا نوشت: رییس کمیته هسته ای مجلس گفت: طرح یک فوریتی اخذ خسارت و غرامت از دولت آمریکا با 166 امضا به هیات رییسه مجلس تقدیم می شود. تعداد امضاهای این طرح درحال افزایش است.

ابراهیم کارخانه ای افزود: این طرح در راستای اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران از 28 مردادماه سال 32 تاکنون تهیه شده است.
وی ادامه داد: آمریکا دست به اقدامی ناجوانمردانه و خصمانه زده و خارج از قوانین بین المللی به طرح یک سری از موضوعات پرداخته است و ناجوانمردانه علیه ایران حکم می دهد.
رییس کمیته هسته ای مجلس با اشاره به این که این اقدامات آمریکایی ها به صورت زنجیره ای انجام می شود، اضافه کرد: دولت ایران باید به صورت فعال وارد میدان شود و دست به اقدام متقابل در این راستا بزند.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: انفجاری که در سال 1996 در هتل عربستان و در جریان بمب گذاری اتفاق افتاد، چه ربطی به ایران داشت که ایران را در آن مقصر دانستند و بعدها مشخص شد که القاعده این کار را انجام داده است و آمریکایی ها به صورت یکجانبه حکم صادر کردند و ایران را در این کار مقصر دانستند.
وی همچنین به مصوبه آمریکا برای بلوکه شدن اموال ایران اشاره کرد و گفت: جا داشت ایران در این راستا اقدام جدی انجام دهد. از این رو ما در جهت استیفای حقوق ملت ایران این طرح یک فوریتی را تهیه کرده ایم و به زودی آن را به هیات رییسه مجلس تقدیم می کنیم.

27214

کد N1083953

وبگردی