آفتاب

منادی: حفاظت از قانون اساسی مانع از خدشه‌دار شدن انتخابات می‌شود

منادی: حفاظت از قانون اساسی مانع از خدشه‌دار شدن انتخابات می‌شود

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: حفاظت از حافظان قانون اساسی مانع از خدشه‌دار شدن انتخابات بسیار مهم و شکل‌گیری دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی توسط دشمنان می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، علیرضا منادی سپیدان در نطق میان‌ دستور امروز (دوشنبه) خود در مجلس شورای اسلامی با تبریک میلاد پیامبر مهربانی‌ها (ص) و ولادت بنیانگذار فقه جعفری و آغاز هفته وحدت، گفت: در شرایطی که گروه‌های تکفیری با سوء استفاده از نام پیامبر و دین مبین اسلام، اسلام را خلاف واقع به دنیا معرفی می‌کنند باید توجه داشت که وحدت مهم‌ترین عنصر مقابله با این پدیده شوم که دست‌پرورده غرب و آمریکا و اسرائیل است. در چنین شرایطی در داخل کشور باید با تمام قدرت زیر سایه رهبری، مرجع عالی قدر عالم تشیع بر عنصر وحدت تاکید شود و از طرح سخنان واهی و تفرقه‌انگیز که هیچ سودی به حال دین، ملت و زندگی ندارد پرهیز شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انقلاب ما در ادامه انقلاب خونین حسینی و با تاخیری 14 قرنی شکل‌ گرفته است. توحیدمان در 8 سال دفاع مقدس، در جنگ، در خارج از مرزها، در عرصه دیپلماسی و توفیقات داخل کشور مدیون امام حسین(ع) است. باید حافظ این انقلاب عظیم باشیم و پرچم آن را به دست امام زمان(عج) بسپاریم.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون اساسی حاصل خون صدها هزار شهید راه آزادی است خواستار حفاظت از نگهبانان قانون اساسی به ویژه شورای نگهبان شد و تاکید کرد: این حمایت‌ها مانع از این می‌شود تا دشمن بتواند انتخابات بسیار مهم و شکل‌گیری دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی را خدشه‌دار کند.

وی 8 دی‌ماه 1388 تبریز را یادآور حضور پاشکوه مردم آذربایجان در مقابله با توطئه‌های دشمنان دانست و افزود: این روز، روز میثاق با ولایت است و یادآور می‌شوم غائله سال 88 میهن را در برابر حوادث بدتر از آن واکسینه کرد. خیزش 8 و 9 دی‌ 88 مردم قهرمان ایران را در برابر فتنه بزرگ دشمنان آنچنان مایوس کرد که به تصویب برجام تن دادند.

منادی مصوبه اخیر کنگره آمریکا در دزدی اموال ایران ظالمانه دانست و افزود: به کنگره آمریکا تاکید می‌کنم دزدی اموال ایران به بهانه تامین بودجه پرداخت غرامت جاسوسان لانه جاسوسی که در سال 58 اسیر دانشجویان پیرو خط امام شدند و تصویب قانون ویزا علیه ایران، ناقض سند برجام و مانع اجرای آن است.

وی خواستار تدبیر دولت و مجلس برای آلودگی هوا شد و افزود: آلودگی هوا مردم را سردرگم کرده است. ضروری است تا دولت و مجلس اقدامی عاجل انجام دهند. تبریز در اثر سوء مدیریت‌ها گرفتار آلودگی هوا شده است، همچنین آذربایجان به دلیل خشک شدن دریاچه ارومیه و ریزگردهای ناشی از آن زندگی 5 میلیون نفر از سکنه حاشیه دریاچه را به خطر انداخته است.

منادی رکود اقتصادی را موجب شدت گرفتن مشکلات معیشتی و مالی بازنشستگان دانست و در پیشنهادی خواستار به حداقل رسیدن فاصله درآمدی شاغلان و بازنشستگان در لوایح برنامه ششم توسعه و بودجه 95 شد.

انتهای پیام

کد N1083746

وبگردی