آفتاب

مدیر عامل ایسنا: خبرنگاران حرمت فقهای متقاضی ورود به خبرگان را نگه دارند

مدیر عامل ایسنا: خبرنگاران حرمت فقهای متقاضی ورود به خبرگان را نگه دارند

مدیرعامل خبرگزاری ایسنا با تاکید بر جایگاه مجلس خبرگان رهبری در جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید به طور ویژه حرمت فقها و بزرگانی که قصد ورود به مجلس خبرگان رهبری را دارند، نگه دارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی متقیان مدیرعامل خبرگزاری ایسنا، در نشست هم‌اندیشی مدیران و اعضای ستاد انتخابات استان تهران با مسئولان و اصحاب رسانه با تاکید بر این که انتخابات پیش رو برگ دیگری از افتخارات جمهوری اسلامی ایران را رقم خواهد زد، خاطرنشان کرد: در انتخابات‌های مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به دلیل همزمانی برگزاری، یک افتراق و یک اتحاد وجود دارد.

وی با تاکید بر این که باید اسلامیت نظام را بیشتر در مجلس خبرگان رهبری مشاهده کنیم بر لزوم حفظ احترام متقاضیان کاندیداتوری این مجلس تاکید و اظهار کرد: خبرنگاران باید حرمت فقها و بزرگانی که قصد ورود به مجلس خبرگان را دارند به صورت ویژه نگه دارند چرا که اینها عالمان دین و فقهای اسلامی ما هستند.

مدیر عامل خبرگزاری ایسنا تاکید کرد: نباید هر نسبتی را به خاطر مسائل سیاسی به این فقها و بزرگان اسلام بدهیم چرا که اسلامیت ما در دست آنهاست و اگر به هر بهانه‌ای دامن این بزرگان و علما را آلوده کنیم مرتکب گناهی نابخشودنی شده‌ایم.

متقیان همچنین با اشاره به جایگاه مجلس شورای اسلامی در ایران با بیان این که هدف ما داشتن مجلسی متعهد و متخصص است بر لزوم حفظ احترام و رعایت عدالت از سوی خبرنگاران تاکید کرد و گفت: خبرنگاران به راحتی می‌توانند با قلم خود با آبروی مردم بازی کنند و به آسانی شخصی را به بالاترین درجات و دیگری را به ذلت بکشانند در این شرایط خبرنگاران باید تلاش کنند که هیچ گاه مرتکب اشتباهاتی نشوند که باعث زیر سوال رفتن آبروی فردی شود.

مدیرعامل خبرگزاری ایسنا در ادامه به برخی فضاهای ایجاد شده در رابطه با تبلیغات قوم‌گرایی در کشور در آستانه انتخابات پیش رو اشاره و با تاکید بر لزوم جلوگیری از دامن زدن رسانه‌ها به این موضوع اظهار کرد: رسانه‌ها باید با درایت و تخصص خود از هر گونه دامن زدن به بحث قومیت‌گرایی در کشور آن هم در آستانه انتخابات‌های پیش رو بپرهیزند و چنانچه از این موضوع غافل شوند هویت اسلامی و ایرانی خود را زیر سوال برده‌اند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این که رسانه‌ها باید در مورد موضوع انتشار اخبار مربوط به رد صلاحیت‌ها توجه و دقت بیشتری داشته باشند به آمار بالای متقاضیان کاندیداتوری در مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی اشاره کرد و گفت:‌ آمار بالای ثبت‌نام‌های انتخابات پیش رو افتخار بزرگی برای نظام است و انشاء‌الله با این حضور گسترده امید داریم که در انتخابات پیش رو شاهد رقم خوردن رکورد دیگری در نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.

وی همچنین اظهار کرد: از آنجایی که برخی از کسانی که برای انتخابات پیش رو ثبت نام کرده‌اند، صلاحیت‌های حداقلی برای ثبت‌نام را نیز دارا نبودند از استانداری و مسئولان مربوطه تقاضا داریم که با اتخاذ تدبیری دقیق آمار روشنی از کسانی که صلاحیت‌شان تایید نشده را با ارائه دلایل مستند اعلام کنند و بگویند که چه تعداد از ابتدای کار صلاحیت‌های حداقلی را دارا نبوده‌اند.

مدیرعامل خبرگزاری ایسنا با تاکید بر این که رسانه‌ها باید تلاش کنند که تحت تاثیر سیاه‌نمایی‌های برخی از متقاضیان کاندیداتوری قرار نگیرند، گفت: گاهی پیش می‌آید که فردی که قصد کاندیداتوری دارد همه فعالیت‌ها و اقداماتی که طی 37 سال پس از انقلاب انجام شده است را نادیده می‌گیرد و دست به سیاه‌نمایی علیه گذشته‌ می‌زند. در این شرایط رسانه‌ها نباید آب به آسیاب چنین افرادی بریزند.

وی همچنین با اشاره به آیات قرآن کریم با بیان این که نباید هر خبری که به دست ما می‌رسد را منتشر کنیم تاکید کرد: رسانه‌ها باید هوشیار باشند که هر خبری را منتشر نکنند و با آبروی دیگران بازی نکنند و باید تلاش کنند که صادقانه بنویسند و انشاء‌الله که صادقانه خواهند نوشت.

به گزارش ایسنا، متقیان در بخش‌های دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم رعایت اصول خبرنگاری از سوی اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: چنانچه خبرنگاران اصول خبرنگاری از جمله صداقت در خبر، تهذیب و نفروختن آخرت خود به دنیای دیگری را رعایت کنند در آن زمان است که می‌توانند رسالت خود را ایفا نمایند.

انتهای پیام

کد N1083744

وبگردی