آفتاب

استاندار تهران: نباید اجازه دهیم حتی یک رأی جابجا شود

استاندار تهران: نباید اجازه دهیم حتی یک رأی جابجا شود

ایسنا نوشت: استاندار تهران با اشاره به این‌که «ما دنبال برگزاری انتخاباتی سالم، قانونی، باشکوه و عزت‌آفرین هستیم» گفت: ما نباید اجازه دهیم حتی یک رأی جابجا شده، تخلفی انجام شود و حق کسی ضایع شود.

سیدحسین هاشمی صبح امروز در جلسه اصحاب رسانه با مسئولان ستاد انتخابات کشور که در محل استانداری برگزار شد، افزود: قانون ملاک ماست و امانتداری و صیانت از رای مردم وظیفه ماست.

وی همچنین اظهار کرد: انتخابات امسال در شرایطی برگزار می‌شود که تمام کشورهای اطراف ما دچار بحران هستند و دشمن سعی می‌کند با هر روشی کشور ما را هم تحت تاثیر قرار دهد. در این بین اصحاب رسانه باید تلاش کنند تا فضای سالم انتخابات، تداوم یابد و دشمنان نتوانند به اهداف خود برسند. به هر حال این انتخابات هم تمام می‌شود و آنچه که مهم است آرامش جامعه، سلامت انتخابات و انعکاس واقعیات جامعه است. 

استاندار تهران در ادامه با بیان این‌که «تهران به عنوان پایتخت کشور نقطه بسیار حساسی است و یک خبر در تهران انعکاس زیادی خواهد داشت» افزود: نباید اجازه دهیم که اتفاقاتی بیفتد که مسیر انتخابات را دچار دست‌اندازی کند.

هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: من در انتخاب فرمانداران شاخص‌هایی از قبیل حداقل داشتن 10 سال سابقه کار، عقبه مدیریتی و مدرک تحصیلی مناسب، خوشنامی و پذیرش سیاست‌های دولت را در نظر گرفته‌ام و اشاره کردم که دنبال برگزاری انتخابات سالم هستیم و ما امانتدار مردمیم، بنابراین در جریان انتخابات حق نداریم سلیقه و نظرات شخصی خود را به کار ببریم.

وی ادامه داد: من توصیه کردم که اعضای هیات‌های اجرایی از افراد شناخته شده، متدین، با تجربه و خوشنام باشند و خوشبختانه وقتی اسامی هیات اجرایی تهران اعلام شد هیچ کس نگران نشد و همه آن را تایید کردند زیرا این افراد دارای شاخص‌های مدنظر ما بودند و به هیچ وجه دین خود را به دنیا نمی‌فروشند. در واقع وقتی این افراد با این ویژگی‌ها انتخاب شوند نه مردم نگران می‌شوند و نه 2 هزار و 477 نامزد انتخابات تهران و همه به ما اعتماد می‌کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: من قول می‌دهم هیات‌های اجرایی بر اساس چارچوب‌های قانونی، صلاحیت داوطلبان را بررسی می‌کنند. سابقه من هم مشخص است و من هیچ گاه از اعتقادات و چارچوب‌های خود خارج نشده‌ام و به اعتدال پایبند بوده‌ام. برای ما جناح‌های نامزدها مهم نیست بلکه ما در بررسی صلاحیت نامزدها شرایط افراد را بر اساس معیارهای قانونی بررسی می‌کنیم.

27214

کد N1083573

وبگردی