آفتاب
در واکنش به اعتراض‌ها به حکم دو کارگر میانماری؛

نخست‌وزیر تایلند: سیستم قضایی تسلیم فشارها نمی شود

نخست‌وزیر تایلند: سیستم قضایی تسلیم فشارها نمی شود

نخست‌وزیر تایلند از معترضان به حکم دادگاه تایلند علیه دو کارگر میانماری به شدت انتقاد کرد.

نخست‌وزیر تایلند از معترضان به حکم دادگاه تایلند علیه دو کارگر میانماری به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، پرایوت چارل اوچا، نخست وزیر تایلند، اظهار داشت: منتقدان باید به حکم دادگاه تایلند علیه این دو کارگر مهاجر میانماری متهم به قتل گردشگران انگلیسی احترام بگذارند و نظام قضایی تایلند تسلیم فشارها نخواهد شد.

نخست‌وزیر تایلند پیش از سفر به استانی در جنوب کشورش خطاب به خبرنگاران گفت: این متهمان حق تجدیدنظر دارند. آیا اینطور نیست قوانین همه جای جهان چنین امکانی را دارند. آیا قوانین تایلند چنین چیزی ندارند؟ آیا باید اینطور باشد که ما همواره تحت فشار متهمان را آزاد کنیم؟

زاو لین و وین زاو هتون دو کارگر 22 ساله میانماری روز پنجشنبه گذشته از سوی دادگاهی در تایلند به اتهام قتل دو گردشگر انگلیسی به نام‌های هانا ویدریج 23 ساله و دیوید میلر 24 ساله که جسدشان در ساحلی در جزیره کاتائو در جنوب تایلند در سال 2014 یافت شد، از بابت قتل گناهکار شناخته شدند.

حکم این دادگاه باعث خشم میانماری‌ها شده و صدها تن از آنها تقریبا به طور روزانه اقدام به برپایی تظاهرات در نزدیکی سفارت تایلند در شهر یانگون بزرگترین شهر میانمار می‌کنند.

معترضان می‌گویند که این دو متهم به عنوان سپر بلا از سوی مقام‌های تایلند هدف سوءاستفاده قرار گرفتند تا این پرونده جنجالی بسته شود.

روز شنبه نیز رییس ارتش میانمار از تایلند خواست تا در احکام این دو متهم تجدیدنظر کند.

این دو میانماری همچنین از بابت تجاوز به ویدریج نیز گناهکار شناخته شدند.

انتهای پیام

کد N1083559

وبگردی