آفتاب

پرونده بازداشت‌شدگان سیاسی در یمن به زودی بسته می‌شود/انهدام نهمین ناو ائتلاف سعودی

پرونده بازداشت‌شدگان سیاسی در یمن به زودی بسته می‌شود/انهدام نهمین ناو ائتلاف سعودی

منابع آگاه در یمن تاکید کردند که حل پرونده افرادی که توسط انصارالله بازداشت شده‌اند، به مراحل آخر خود رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق‌الاوسط، منابع آگاه در یمن عنوان داشتند که نزدیک بودن حل و فصل این پرونده پس از پیشرفت نسبی در مذاکرات میان طرف‌های یمنی در سوئیس در ماه جاری میلادی صورت می‌گیرد.

منابع تصریح کردند که انصارالله هفته آتی چهار تن از شخصیت‌های اصلی بازداشت‌شده و در راس آنها محمود سالم الصبیحی وزیر دفاع دولت مستعفی را آزاد می‌کنند و این اقدامات در راستای نشان دادن حسن نیت یا اعتمادسازی طبق گفته اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر، مرکز اطلاع رسانی یمن گزارش داد که درگیری‌های شدیدی بین نیروهای انصارالله در کنار نیروهای حامی علی عبدالله صالح رییس جمهور سابق یمن با ناوهای ائتلاف تحت امر عربستان سعودی و سواحل المخا در استان تعز به وقوع پیوست.

منابع یمنی عنوان داشتند که این درگیری‌ها در پی تلاش ناوهای ائتلاف متجاوز سعودی برای پیشروی در سواحل المخا صورت گرفت و این درگیری‌ها به شدت پیش رفت و دو طرف در جریان این درگیری‌ها از سلاح‌های مختلفی استفاده کردند.

در همین حال خبرگزاری سبأ یمن به نقل از یک منبع نظامی یمنی گزارش داد که نیروهای علی عبدالله صالح و انصارالله توانستند یک ناو ائتلاف متجاوز را در سواحل المخا منهدم کنند.

بدین ترتیب نیروهای انصارالله و نیروهای علی عبدالله صالح توانستند نهمین ناو ائتلاف تحت امر عربستان را در آب‌های منطقه‌ای یمن به ویژه در سواحل المخا و بابل المندب در استان تعز منهدم کنند.

انتهای پیام

کد N1083549

وبگردی