آفتاب

انتخاب رهبر دولت جدید کاتالونیای اسپانیا به دوم ژانویه موکول شد

انتخاب رهبر دولت جدید کاتالونیای اسپانیا به دوم ژانویه موکول شد

حزب چپ گرای جدایی طلب کاتالان تصمیم‌گیری درباره حمایت از تشکیل دولت جدید به رهبری آرتور ماس، رییس جمهور برکنار شده‌ای منطقه و تلاش برای جدایی آن از اسپانیا را به دوم ژانویه موکول کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جدایی طلبان (CUP) در انتخابات ماه سپتامبر برای اولین بار با به دست آوردن 135 کرسی اکثریت پارلمان را در این منطقه ثروتمند اسپانیایی به دست آوردند.

اتحاد جدایی طلب "همه با هم بله ماس" که توانست 62 کرسی به دست آورد برای تداوم حضورش در سکانداری سیاسی کاتالان نیازمند حمایت حزب CUP است، اما CUP که با عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا مخالف است تا امروز از حمایت ماس خودداری کرده است.

با توجه به اینکه کاتالان تنها تا 9 ژانویه برای انتخاب رهبر و تشکیل دولت جدید فرصت دارد، اعضای CUP برای تصمیم‌گیری درباره این وضعیت رای‌گیری کردند، رای‌گیری که نتیجه‌ای جز بن‌بست نداشت.

نیمی از اعضای این حزب موافق انتخاب ماس و نیم دیگر مخالف با آن هستند. اکنون تصمیم‌گیری درباره این مساله برعهده حلقه رهبری این حزب است. ماس برای انتخاب مجدد به عنوان رییس دولت تنها به حمایت 2 تن دیگر از اعضای CUP نیاز دارد. اگر پارلمان کاتالان نتواند تا 9 ژانویه رهبر و دولت جدید را انتخاب کند، انتخابات جدیدی باید در این منطقه برگزار شود.

انتهای پیام

کد N1083516

وبگردی