آفتاب

خروج داعش از رمادی / اصرار آمریکا بر انکار پیروزی عراق

خروج داعش از رمادی / اصرار آمریکا بر انکار پیروزی عراق

ایسنا نوشت: همزمان با ورود نیروهای عراقی به مجتمع دولتی در مرکز شهر رمادی، تمامی تروریست‌های داعش از این مجتمع پا به فرار گذاشتند.

به گزارش شبکه الجزیره، درحالی که نیروهای عراقی در بزرگترین پیروزی خود در استان الانبار وارد مجتمع دولتی در مرکز شهر رمادی، مرکز این استان شده‌اند پیش‌بینی می‌شود که دفتر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق امروز (دوشنبه) آزادسازی کامل این شهر را اعلام کند.

هنوز دولت عراق به طور رسمی آزادسازی کامل شهر رمادی را اعلام نکرده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای ارتش عراق پس از چند هفته محاصره رمادی حملات خود را در روزهای گذشته تشدید کرده و نهایتا توانستند کنترل ساختمان‌ دولتی را به دست بگیرند.

یک سخنگوی ارتش عراق اعلام کرد: با بازپس گرفتن این ساختمان‌ ما توانستیم داعش را در رمادی شکست دهیم و اقدام بعدی پاکسازی شهر است.

اظهارات این مقام عراقی در حالی مطرح می‌شود که تلویزیون دولتی این کشور تصاویری را از ورود نیروهای ارتش به رمادی پخش کرد.

یکی از مقام‌های محلی استان الانبار خواستار آن شد که دولت عراق برای بازگرداندن اوضاع در رمادی به حالت عادی هرچه سریع‌تر اقدام کند و فرایند بازسازی شهر با هدف بازگشت آوارگان آغاز گردد.

وی به خبرگزاری رویترز گفت: متقاعد کردن خانواده‌ها برای بازگشتن به رمادی آسان نخواهد بود زیرا نیازهای اساسی انسانی در این شهر در دسترس نیست.

یک فرمانده نیروهای مستقر در منطقه نیز گفت: ما صدها تن را تعلیم داده‌ایم که وظیفه آن‌ها حفاظت از آن چیزی است که حاصل شده است.

به گفته علی داوود، رئیس شورای شهر الخالدیه در شرق رمادی، افراد مسلح داعش تمامی خانواده‌هایی را که در اطراف مجتمع دولتی بودند مجبور به همراهی با نیروهایشان کردند که در حال فرار به سمت منطقه السجاریه، الصوفیه و جویبه بودند.

با وجود اینکه نیروهای عراقی وارد مجتمع دولتی مرکز شهر رمادی که آخرین پایگاه داعش در این شهر است، شده‌اند یک مسئول نظامی آمریکایی اعلام کرد که ائتلاف ضد داعش نمی‌تواند در زمان کنونی تایید کند که نیروهای عراقی وارد مجتمع دولتی شده باشند.

همچنین وزارت کشور عراق از کشته شدن مسئول شورای نظامی داعش در استان الانبار و ده‌ها تن از رهبران این گروه تروریستی خبر داد.

از سوی دیگر داعش به دلیل شکستش در رمادی جبهه‌های دیگری را گشوده و به طور غافلگیرانه به شهرک الصینیه در استان صلاح الدین حمله کرد.

داعش همچنین با موشک کاتیوشا شهر تکریت را هدف قرار داد که به زخمی شدن چند غیرنظامی انجامید.

52261

کد N1083449

وبگردی