آفتاب
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج:

مشوق‌های صادراتی می‌تواند در توسعه صادرات‌ کهگیلویه و بویراحمد مؤثر باشد

مشوق‌های صادراتی می‌تواند در توسعه صادرات‌ کهگیلویه و بویراحمد مؤثر باشد

‌رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: مشوق‌های صادراتی می‌تواند در توسعه صادرات این استان مؤثر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد جبار کیانی پور در نشست توسعه صادرات غیرنفتی استان افزود: موتور متحرکه صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد توانمندسازی تجار این استان است.

وی اظهارکرد: ۵۷۰ کارت بازرگانی در این استان صادر شده ‌که از این تعداد تنها ۹۰ کارت بارزگانی فعال است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به طلب ۳۰۰ میلیارد تومانی پیمانکاران این استان از دولت، خاطرنشان کرد: علت اینکه چرا این بخش در حوزه صادرات ورود پیدا نمی‌کند باید آسیب شناسی شود.

کیانی پور با بیان اینکه دولت منابعی را به منظور حمایت از اتحادیه‌ها در اختیار بانک توسعه صادرات قرار داده است، تصریح کرد: این بانک باید در خصوص عملکرد خود در طی چند سال گذشته توضیح دهد.

وی با تأکید بر اینکه موتور متحرکه صادرات استان توانمندسازی تجار است، ادامه داد: علاوه براین، مشوق‌های صادراتی می‌تواند در توسعه صادرات این استان مؤثر باشد.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به اینکه استفاده از منابع بانک توسعه صادرات به دو صورت ارزی و ریالی است، عنوان کرد: با توجه به متغیر بودن نوسانات قیمت ارز استفاده از منابع ارزی این بانک مفید نیست و تنها می‌توان از منابع ریالی آن استفاده کرد.

کیانی پور با اشاره به دو اتحادیه صادراتی محصولات باغی و عسل در این استان بیان کرد: با توجه به عضویت کشاورزان استان در این اتحادیه‌ها، باید از این دو اتحادیه با ارائه تسهیلات حمایت شود. در این خصوص باید قواعد پرداخت تسهیلات به این اتحادیه ها تسهیل شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال ۹۵ اجرای برنامه های توسعه صادرات غیرنفتی استان آغاز و رصد می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد سید موسی خادمی در نشست توسعه صادرات غیرنفتی با بیان اینکه تدوین سند راهبردی توسعه صادرات غیرنفتی این استان در حال انجام است، افزود: در حال حاضر برنامه‌های دستگاه‌های متولی در این خصوص ارائه می‌شود که در آینده‌ای نزدیک باید این برنامه‌ها اجرایی شوند.

وی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان متعهد شده است که تا سال آینده صادرات غیرنفتی این استان را به ۲۰ میلیون دلار افزایش دهد، اظهار کرد: این سازمان باید به تعهدات خود عمل کرده و با استفاده از راهکارهای مختلف صادرات غیرنفتی را به این میزان افزایش دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سایر دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید سازمان صنعت، معدن و تجارت را برای دستیابی به این هدف یاری کنند.

خادمی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز هر چه زودتر برنامه‌های خود برای توسعه صادرات غیرنفتی استان را ارائه دهند.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها باید در سال آینده اجرایی شوند و از ابتدای سال ۹۵ اجرای این برنامه‌ها پایش و رصد می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه از ابتدای سال ۹۵ فصل جدیدی برای اجرایی شدن برنامه‌های توسعه صادرات غیرنفتی استان آغاز می‌شود، عنوان کرد: در این خصوص باید گزارش‌ها به صورت سه ماهه و دقیق ارائه شوند.

خادمی همچنین نقش حمل و نقل را در توسعه صادرات استان مهم دانست و بیان کرد: فرودگاه و شبکه‌های حمل و نقل استان باید توسعه داده شوند.

وی اضافه کرد: برای دستیابی به این مهم به زودی جلسه‌ای با واحدهای صنعتی و تولیدی و سازمان حمل و نقل استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N1083438

وبگردی