آفتاب
اجمالی/ جابر انصاری در نشست خبری؛

بازی قدرت داخلی آمریکا به ما مربوط نیست

بازی قدرت داخلی آمریکا به ما مربوط نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بازی قدرت درونی ایالات متحده مربوط به ما نیست و آنچه مربوط به ما و منافع ما خواهد شد براساس توافقات برجام خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر حسین جابری انصاری در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در وزارت امور خارجه برگزار شد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیرا معاون وزیر خارجه آمریکا در جلسه سنا عنوان کرده است که بازرسان آژانس انرژی اتمی یا آمریکایی هستند و یا در آمریکا تربیت شده اند، موضع جمهوری اسلامی در قبال تبعات امنیتی این مسئله چیست، اظهار داشت: این امر جدیدی نیست و همواره موضوع تابعیت و یا ملیت بازرسان آژانس مورد بحث بوده است.

وی افزود: در تمام سال های گذشته جمهوری اسلامی ایران همواره حساسیت نسبت به این مسئله داشته و در توافق برجام هم این امر مورد توجه قرار گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ما براساس توافق برجام و آن چیزی که تعهد شده اقدام خواهیم کرد، افزود: در صورت ضرورت هر اقدامی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: نوعی جنگ و رویایی سنگین سیاسی در جریان است و هرچه به پایان نزدیک می شویم این مسئله مشخص تر خواهد شد. بارها عرض کرده ایم بازی قدرت درونی ایالات متحده مربوط به ما نیست و آنچه مربوط به ما و منافع ما خواهد شد براساس توافقات برجام خواهد بود و هر اقدامی خارج از جزئیات مورد توافق قرار گرفته، با اقدام متقابل و برخورد مناسب از سوی جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

 

ادامه دارد...

 

کد N1083426

وبگردی