آفتاب
ابوترابی‌فرد با تبریک میلاد پیامبر (ص)؛

مهمترین دغدغه‌ امت اسلام تحکیم جبهه مقاومت در برابر نظام سلطه است

مهمترین دغدغه‌ امت اسلام تحکیم جبهه مقاومت در برابر نظام سلطه است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مهمترین دغدغه امت اسلام تحکیم جبهه مقاومت و رویارویی در برابر نظام سلطه و تحکیم پیوندهای استوار امت اسلام در درون خویش است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد در ابتدای جلسه امروز با تبریک میلاد پیامبر (ص) اظهار کرد: این شخصیت فرزانه عالم هستی که اگر عالم تکوین به وجود مبارک و نورانی او منور نمی شد رابطه بین ملک و ملکوت هم برقرار نمی‌شد و بشریت از نعمت کتاب آسمانی و حیات بخش قرآن برای همیشه محروم بود.

وی تصریح کرد: ایشان رمز وحدت جامعه انسانی و پیوند استوار پیروان مکتب اسلام است و خداوند این وجود آسمانی را رمز پیوند امت اسلام معرفی کرده است.

نایب رئیس مجلس همچنین اظهار کرد: کسانی که به او گرویدند می‌توانند در حوزه اعتقاد و نظر و اخلاق و رفتار معیت خویش را به هر میزان در مرتبه‌ اعتقاد با پیامبر (ص) و در مراتب بالاتری از ایمان به مبدا و معاد قرار دهند و به هر میزان که به خصایص اخلاقی آن بزرگوار نزدیک شوند در مقام رفتار در راهی که آن پیامبر (ص) گام برداشت گام برمی‌دارند و به یکدیگر نزدیکتر خواهند بود و فاصله‌ ما با عقل اول یعنی عالم امکان کمتر خواهد شد.

وی افزود: قرآن برای تبیین دو حوزه کلیدی از معیت با پیامبر (ص) می‌فرماید: اشداء علی الکفار رحماء بینهم، پیروان پیامبر (ص) با ایستادگی در برابر جبهه کفر و نظام سلطه و استکبار یک صف واحد و مستحکم در هم تنیده هستند و در کنار این شدت و سختی و عزت در برابر جبهه کفار بالاتر از سطح محبت، مودت و رحمت را با یکدیگر دارند.

ابوترابی‌فرد همچنین بیان کرد: امروز ایران نماد تمسک به این کریمه مبارکه و حرکت در این راه نورانی است. ملت ایران در طول بیش از 3 دهه انقلاب نشان دادند که مصداق بارز اشداء علی الکفار رحماء بینهم هستند، ما در جبهه دفاع مقدس نشان دادیم که در برابر کفر با همه توان ایستاده‌ایم و ملت بزرگ ایران در مسیر دستیابی به دانش و فناوری و چرخه‌ کامل سوخت اثبات کردند که جبهه متحد کفر را در هم می‌شکنند و برای دستیابی به منافع مشروع خویش از همه گذرهای سخت با اقتدار و عزت عبور می‌کنند.

وی تصریح کرد:‌ ملت ایران در همه صحنه‌ها و در 9 دی ماه که آن را به نماد ایستادگی، عزت و اقتدار در برابر فتنه تبدیل کردند و آن عظمت و شکوه حضور ملت ایران تکراری بود از ایستادگی در برابر باطل و مقاومت در برابر کسانی که دست در دست ناپاکان و جنایتکاران جهان داشتند.

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد:‌ دیروز شما اشداء علی الکفار را به نمایش گذاشتید. امروز ملت یمن این تجربه عزت بخش را تکرار می‌کند. ملت سوریه در این راه قدم بر می‌دارند، ملت لبنان در این راه ایستادند و ملت فلسطین که امروز شهیدان عالیقدری را تقدیم می‌کند در همان راه گام بر می‌دارد. امروز دنیای اسلام جبهه مقاومت اسلامی، عراق، سوریه، یمن و فلسطین و سراسر عالم اسلام نماد اشداء علی الکفار هستند.

وی افزود: این مجلس که با حضور برادران و خواهران از مذاهب مختلف اسلامی و نمایندگان ادیان آسمانی شکل گرفته است نماد رحماء بینهم می‌باشد. امروز ایران از شرق تا غرب، از شمال تا جنوب، اقوام، گویش‌ها و مذاهب و ادیان همه و همه در کنار هم هستند.

ابوترابی فرد خاطرنشان کرد:‌ امروز ملت ایران زیباترین نماد وحدت ملی و انسجام اسلامی را به نمایش گذاشته است و با همه‌ توطئه‌ها و دسیسه‌هایی که دشمنان امت اسلام برای شکستن جبهه امت اسلام و وحدت اسلامی بکار بردند ایران اسلامی در سایه قرآن و پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت آن بزرگوار و پرچمدار صالحی که برآمده از آموزه‌های قرآن است، رهبری فرزانه راه وحدت و انسجام را می‌پیماید.

نایب رئیس مجلس همچنین اظهار کرد:‌ امروز مهمترین دغدغه‌ امت اسلام تحکیم جبهه مقاومت در ایستادگی و رویارویی نظام سلطه و تحکیم پیوندهای استوار امت اسلام در درون خویش است. اگر در این مسیر گام برداریم برکات آن را در حیات فردی، اجتماعی و سیاسی خویش می‌بینیم.

وی ادامه داد: امیدوارم در سایه قرآن و در سایه وجود اقدس پیامبر (ص) و اهل بیت آن بزرگوار در پرتو هدایت‌های همیشه الهام بخش و راهگشای خدامحور انقلاب اسلامی در مسیر وحدت و انسجام اسلامی گام برداریم و رویارو با نظام سلطه با اقتدار و عزت از همه ارزشهای خویش دفاع کنیم.

ابوترابی فرد در ادامه با بیان اینکه این ایام میلاد دو مولود فرخنده است، ادامه داد: عیسی‌بن مریم که در مکتب اسلام و قرآن کلمة‌الله است، بنده فرزانه خدای متعال و پیامبر رحمت است و در این ایام عالم را به وجود نورانی خویش نورانی کرده و پیامبر اعظم اسلام، پیامبر خاتم (ص) که راه عیسی بن مریم که راه بندگی و معرفت و تقرب به خدا بود را با آموز‌های قرآن تداوم بخشیدند، مولود این روزهای مبارک و فرخنده هستند.

وی افزود: این ایام را ایام وحدت امت اسلام و وحدت همه ادیان الهی می دانیم و از همه انسان‌های آگاه و بصیر پیروان صادق ادیان آسمانی دعوت می‌کنیم در یک جبهه واحد رویاروی کسانی که در اندیشه شکستن وحدت موحدین عالم هستند و کسانی که به دنبال خلق اندیشه‌ تفکر الحادی و تکفیری می‌خواهند جبهه واحد امت اسلامی را در هم شکنند یکپارچه و متحد بایستیم و از امنیت و سلامت امت اسلام، موحدین عالم و همه پیروان مکاتب الهی دفاع کنیم که به یاری خدا و رحمت واسعه او به پیروزی و عزت روز افزون دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

کد N1083340

وبگردی