آفتاب
ابوترابی در صحن علنی مجلس:

تحکیم وحدت و ایستادگی در مقابل سلطه عالی ترین دغدغه امت اسلام است

تحکیم وحدت و ایستادگی در مقابل سلطه عالی ترین دغدغه امت اسلام است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عالی ترین دغدغه امت اسلام را تحکیم وحدت و ایجاد جبهه مقاومت در ایستادگی در مقابل نظام سلطه و تحکیم پیوندهای امت اسلام در برابر خویش خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدای جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت در نطق ابتدای جلسه ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) گفت: حضرت محمد (ص) پیامبر اخلاق بود. ولادت ایشان را محضر امت اسلام و پیروان ادیان الهی تبریک می گویم.

وی ادامه داد: این شخصیت فرزانه که اگر عالم تکوین به نور او روشن نمی شد از نعمت کتاب الهی و آسمانی برای همیشه محروم بودیم.

ابوترابی فرد پیامبر را عامل وحدت جامعه انسانی خواند و افزود: کسانی که به رسول خدا گرویدند باید در حوزه های اخلاقی و ایمانی از ایشان پیروی کنند. به هر میزان که در مسیر پیامبر گام برداریم به یکدیگر نزدیک تر خواهیم بود.

نایب رئیس مجلس پیروان حضرت محمد (ص) را پیرو واقعی ایه اشداء علی الکفار رحما بینهم خواند و گفت: پیروان پیامبر سخت و استوار در برابر باطل ایستادند و در کنار آن بالاترین سطح از محبت، رحمت و مودت را در حق یکدیگر دارند.

وی تاکید کرد: امروز ایران اسلامی مصداق بارز حرکت در این راه نورانی است. ملت بزرگ ایران در طول بیش از سه دهه از عمر انقلاب اسلامی در این راه حرکت کردند.

ابوترابی فرد یوم الله ۹ دی را مصداق بارز این آیه خواند و گفت: فتنه در برابر ملت آتش سختی برافروخت و ملت در برابر فتنه نماد آیه اشداء علی الکفار بودند.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: عظمت و شکوه حضور ملت در یوم الله ۹ دی نماد ایستادگی در برابر طاغوت و آنان که دست در دست ناپاکان جهان داده بودند، بود.

وی اظهار داشت: امروز ملت یمن این تجربه عزت بخش را تکرار می کند و ملت های سوریه و عراق در این راه گام بر می دارند.

ابوترابی فرد تصریح کرد: امروز دنیای اسلام جبهه مقاومت اسلامی در سراسر جهان اسلام نماد اشداء علی الکفار هستند و این مجلس با حضور نمایندگان ادیان مختلف نماد روحما بینهم است.

نایب رئیس مجلس گفت: دشمن انواع توطئه ها و دسیسه ها را برای شکستن جبهه اسلام به کار برده است اما ملت ایران در سایه قرآن و رهبری انقلاب این راه را می پیماید.

وی عالی ترین دغدغه امت اسلام را تحکیم وحدت و ایجاد جبهه مقاومت در ایستادگی در مقابل نظام سلطه و تحکیم پیوندهای امت اسلام در برابر خویش خواند و گفت: اگر در این مسیر گام برداریم برکت آن را در زندگی فردی و اجتماعی خویش خواهیم دید.

کد N1083319

وبگردی