آفتاب
محجوب در گفتگو با مهر:

اقتصاد راه نفوذ است/ در شرکت‌های تجاری خارجی جاسوس تربیت می‌شود

اقتصاد راه نفوذ است/ در شرکت‌های تجاری خارجی جاسوس تربیت می‌شود

دبیرکل خانه کارگر، با بیان اینکه اگر راه نفوذ را بگیریم مشکل رکود حل می شود، گفت: امروز نفوذ در اقتصاد است؛ با یک شرکت تجاری خارجی هم می‌شود جاسوس تربیت کرد.

علیرضا محجوب در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به رکودی که بر اقتصاد ایران حاکم شده است، اقتصاد سرمایه داری را عامل اصلی این رکود دانست و گفت: رکود فی‌نفسه یکی از ویژگی های اقتصاد آزاد و سرمایه‌داری است.

وی افزود: آیا شنیده‌اید اقتصاد اروپا و آمریکا رو به پیشرفت باشد، کم در مورد بحران‌های اقتصادی یا شرایط تشدید شده رکود و بحران اقتصادی شنیده‌ایم؟ تقریبا ۶-۵ بحران بزرگ سراغ داریم که جنگ‌افکن، اقتصادافکن و دنیاافکن بوده است، لذا برای خروج از رکود باید با اقتصاد سرمایه‌داری فاصله بگیریم.

دبیرکل حزب اسلامی کار، با بیان اینکه دلایل مشخصی برای رکود در ایران وجود دارد، گفت: فراری دادن یا بردن سرمایه‌ها به بیرون از ایران آنهم به شیوه‌های رندانه یکی از دلایل رکود است.

وی افزود: من اطلاعاتی دریافت کرده ام که الان شرکت‌های بزرگی هستند که صدها میلیون دلار از پول ملی ما را خارج کرده‌اند، اما در ازای آن کالا یا خدماتی نیامده است. یعنی بارها اختلاس‌هایی بزرگتر از اختلاس‌هایی که در مورد آنها اطلاع رسانی شده در کشور صورت می‌گیرد که نام آن هم اختلاس نیست.

محجوب تصریح کرد: پولی که باید سرمایه‌گذاری شود، برای واردات کالاهای مصرفی صرف می شود. گاهی اوقات کارخانه هم درست می‌کنند، ولی کار اصلی آنها واردات است.

وی با بیان اینکه واردات برای اقتصاد ما فلج‌کننده است، گفت:  جمعیت‌ما رو به افزایش و از طرفی سرمایه‌گذاری رو به کاهش است؛ لذا اقتصاد تجاری که با خارج معامله می‌کنند عامل اصلی رکود است. اگر اینها را منحل کنیم، یا به تخلفاتشان رسیدگی کنیم، جای رکود با رونق عوض می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: من یک بار از یک مقام بانکی پرسیدم که شما فکر می‌کنید چقدر سرمایه از کشور به خارج رفته است، گفت:« ۷ میلیارد دلار»، آن سال گردش مالی ما حدود ۴۰ میلیارد دلار بود و مبلغ پولی که از کشور ما خارج شده بود، بیش از سرمایه‌گذاری صنعتی در آن سال بود.

محجوب کلید خروج از رکود را بازگشت به اقتصاد ملی و اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در ایران تقاضا رو به خارج است. جهت‌گیری‌ها به دلایل متعدد معطوف به کالاهای خارجی شده و ما باید ریشه‌ آن را حل کنیم که ریشه آن نیز اقتصاد بازرگانی و تجاری است که با بیگانه در ارتباط است.

دبیرکل خانه کارگر تاکید کرد: مگر نه اینکه رهبرانقلاب گفتند راه نفوذ را ببندید، اگر راه نفوذ را بگیریم مشکل رکود و اقتصاد حل می‌شود.

وی با بیان اینکه نفوذ در سیاست نیست بلکه در اقتصاد است، خاطرنشان کرد: با یک دفتر تجاری خارجی همه کار می‌شود کرد. هم می شود جاسوسی کرد، هم جاسوس تربیت کرد و هم کودتا کرد.

 

 

کد N1083251

وبگردی