آفتاب

جلیلی: حضور شخصیت‌های صاحب نفوذ در ائتلاف‌ها تاثیر مثبت دارد

جلیلی: حضور شخصیت‌های صاحب نفوذ در ائتلاف‌ها تاثیر مثبت دارد

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی اقبال عمومی به ائتلاف‌های سیاسی را ناشی از عملکرد جریانات حاضر در ائتلاف دانست و گفت که حضور افراد صاحب نفوذ در ائتلاف‌ها اثر مثبتی خواهد داشت.

اسماعیل جلیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در فضای انتخابات رویکرد گروه‌ها و جریانات سیاسی به سمت ایجاد ائتلاف حرکت می‌کند و هدف اصلی هم کسب رای بیشتر است. البته این ائتلاف ها لزوما به معنی پیروزی نیست بلکه به رویکردها و عقبه ذهنی جامعه هدف نسبت به عملکرد آن‌ها در طول سالهای گذشته بر می گردد.

وی اضافه کرد:‌ مردم برداشتی از عملکرد گروه‌های سیاسی در طول سالهای گذشته دارند که اگر مثبت باشد به نفع ائتلاف خواهد بود اما در مقابل اگر عملکرد آن‌ها به گونه‌ای باشد که با منافع ملی متضاد باشد و هزینه‌هایی را به جامعه تحمیل کرده باشند شرایط سختی در کشور به وجود آورده باشند و انسجام عمومی را برهم زده باشند مردم با حساسیت با این جریانات نگاه خواهند کرد.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس با تاکید بر اینکه نگاه به ائتلاف‌ها در شرایط فعلی به مجموع عملکرد گروه‌های ائتلاف کننده برمی‌گردد ادامه داد: هر چه این عملکرد مثبت و مورد تائید مردم و افکار عمومی باشد می‌شود انتظار موفقیت داشت. در بین ائتلاف کنندگان نیز نگاه به ائتلاف مهم است که آیا برای تامین منافع جمعی تلاش می‌کنند یا عده‌ای برای قبولاندن خود از گروه‌های مورد وثوق در جامعه بهره می‌گیرند. بنابراین نگاه جامعه به ائتلاف کنندگان حتما مبتنی بر عقلانیت و تحلیل است.

وی یادآور شد: این فضا بین اصولگرایان و اصلاح طلبان در طول سالهای گذشته بیانگر موفقیت یا عدم موفقیت در ائتلاف‌های سیاسی بوده است.

جلیلی در حضور چهره‌های موثر در ائتلاف‌ها نیز یادآور شد: با توجه به اینکه فضای سیاسی کشور ما همچنان مبتنی بر شخصیت‌های صاحب نفوذ است حضور این شخصیت‌ها در ائتلاف‌ها می‌تواند تاثیر مثبتی بر ائتلاف داشته باشد و در مقابل در مورد افرادی که جامعه نسبت به آن‌ها نگاه مثبتی ندارد حضور این افراد در ائتلاف اثر منفی خواهد داشت.

وی در پایان گفت: همه شخصیت‌ها نفوذ اجتماعی یکسانی ندارند اما هرکدام بخشی از توجه عمومی را به سمت خود جلب می‌کنند؛ هر چه گستره این نفوذ شخصیتی بالاتر باشد نتایج آن برای عملکرد ائتلاف و تاثیرگذاری آن در افکار عمومی بهتر خواهد بود.

انتهای پیام

کد N1083147

وبگردی