آفتاب
تحولات یمن؛

حمله موشکی به مواضع مزدوران سعودی در تعز/ادامه حملات سعودی

حمله موشکی به مواضع مزدوران سعودی در تعز/ادامه حملات سعودی

حمله موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن به مواضع مزدوران سعودی در تعز و تداوم حملات سعودی به مناطق مختلف یمن از عمده ترین تحولات امنیتی در عرصه یمن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن امروز (یکشنبه) مواضع متجاوزان و مزدوران سعودی در مدارس العمری در جنوب استان تعز را هدف قرار داد.

یک منبع نظامی در همین زمینه گفت: یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی با ده ها موشک کاتیوشا مواضع مزدوران سعودی را در مدارس العمری استان تعز بمباران کرد.

وی افزود: در پی این حمله شمار زیادی از متجاوزان و مزدوران کشته و زخمی شدند و عناصر باقی مانده نیز با خودروهای خود از مواضع مورد بمباران پا به فرار گذاشتند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین یک خودروی نظامی سعودی را درجنوب جیزان منهدم کرده و عناصر حاضر در آن را به هلاکت رساندند.

یک منبع نظامی گفت: در این عملیات سرنشینان این خودروی نظامی کشته شده و یک توپ از نوع «بی ۱۰» که خودروی مذکور حامل آن بود، منهدم گردید.

نیروهای سعودی روز گذشته قصد پیشروی در استان حرض را داشتند که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی توانستند با وارد کردن تلفات سنگین به نیروها و تجهیزات نظامی آنها ۴ خودروی سعودی از جمله یک زره پوش را به غنیمت بگیرند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن پیش از این در حمله موشکی که با استفاده از موشک بالستیک «قاهر۱» انجام شد یک پایگاه سعودی در نجران را نیز مورد هدف قرار داده بودند.

تدام حملات جنگنده های سعودی

جنگنده های سعودی امروز (یکشنبه) طی چندین حمله یک دبیرستان در بخش حیران استان حجه را بمباران کردند.

هواپیماهای سعودی طی ۳ حمله هوایی بخش صرواح در استان مارب را نیز هدف حملات خود قرار دادند.

جنگنده های سعودی کاخ ریاست جمهوری در مرکز شهر تعز را نیز بمباران کردند.

لازم به ذکر است که جنگنده های سعودی نزدیک به ده ماه است مدارس، بیمارستان ها و زیرساخت های مختلف یمن را مورد هدف قرار داده و ده ها منزل شهرواندن را تخریب کرده اند.

کد N1082998

وبگردی