آفتاب

پلیس آمریکا به طور "تصادفی" دو سیاهپوست بی‌گناه را کشت

پلیس آمریکا به طور "تصادفی" دو سیاهپوست بی‌گناه را کشت

در آستانه فرا رسیدن سال نوی میلادی یک افسر سفیدپوست پلیس آمریکا در شهر شیکاگو با شلیک گلوله اقدام به کشتن یک دانشجوی 19 ساله و یک مادر 55 ساله که هر دو سیاهپوست بودند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، واحد پلیس شهر شیکاگوی آمریکا که سومین شهر بزرگ این کشور است اکنون به دنبال این حادثه تحت تحقیقات فدرال حقوق مدنی به خاطر سواستفاده مرگبار از زور رفتار انضباطی افسر مذکور قرار گرفته است.

چند ساعت بعد از این حادثه که اوایل روز شنبه رخ داد، پلیس شیکاگو در مکانی دیگر از این شهر نیز با شلیک گلوله یک نفر دیگر را کشت.

اخیرا انتشار ویدیوی شلیک مرگبار به یک نوجوان سیاهپوست از سوی یک افسر سفید پوست پلیس آمریکا در سال 2014 موج جدیدی از اعتراضها را در پی داشته و معترضان خواهان استعفای رام امانوئل، شهردار شیکاگو شده‌اند.

پلیس شیکاگو در بیانیه‌ای به "تصادفی و غم‌انگیز" بودن این حادثه اذعان کرده اما در توجیه قتل این دو سیاهپوست که در محله "وست گارفیلد پارک" رخ داد، گفته،‌ افسران پلیس این واحد با "یک عامل ستیزه‌جو" مواجه شدند که این وضعیت منجر به شلیک گلوله یک افسر پلیس و زخمی شدن مرگبار دو نفر شد.

بر اساس اعلام مقام‌های آمریکا دو قربانی این حادثه بتی جونز، 55 ساله و مادر پنج کودک و کوئنتونیو لگریر، دانشجوی 19 ساله بوده‌اند.

اعضای خانواده لگریر گفته‌اند وی که یک دانشجوی سال دوم در دانشگاه ایلینوی بوده برای دیدن پدر و گذراندن تعطیلات کریسمس به خانه آمده بود.

به گفته اعضای خانواده وی، پلیس بعد از آن به این منطقه آمد که لگریر پدرش را با یک چوب بیسبال تهدید کرد. همچنین بتی جونز زن 55 ساله‌ای که در طبقه اول آپارتمان آنها زندگی می‌کرد نیز به اشتباه و پس از آن که گلوله شلیک شده از در آپارتمان وی گذشته و به او اصابت کرد کشته شد. او در حالی کشته شد که بستگانش شامل فرزندان و نوه‌هایش به مناسبت کریسمس به خانه‌اش آمده بودند و دیوارها و فرش خانه وی که به مناسبت کریسمس تزئین شده بود به خون آلوده شدند.

جنت کوکسی، مادر لگریر گفت، پسرش اخیرا دچار بیماری روانی شده بود اما نمی‌تواند باور کند که تنها یک درخواست کمک ساده از پلیس باعث کشته شدن فرزندش شده باشد.

این در حالی است که مقامها اعلام کردند در یک حادثه جداگانه افسران پلیس شیکاگو در پاسخ به تماسی مبنی بر وقوع یک حمله در محله واشنگتن هایتس این شهر یک نفر دیگر را نیز کشته‌اند. بخش امور رسانه‌ای واحد پلیس شیکاگو درباره این قتل نیز اطلاعات مبهمی ارائه داده و تنها گفته که در این حادثه هیچ افسری مجروح نشده و یک نوع سلاح در صحنه کشف شد.

نهاد بازرسی مستقل پلیس اعلام کرده که در مورد هر دو وضعیت تحقیق خواهد کرد. شهردار شیکاگو اخیرا رئیس این اداره در شیکاگو را به دلیل افزایش شکایت‌ها از ناکارآمدی آن تغییر داده بود.

از اواسط سال 2014 تا کنون موارد متعددی از قتل سیاهپوستان بی گناه توسط افسران سفیدپوست پلیس آمریکا در سراسر این کشور رخ داده که باعث چندین دور اعتراضات گسترده و ایجاد جنبشی به نام "جان سیاهپوستان مهم است" شد.

انتهای پیام

کد N1082959

وبگردی