آفتاب

مقام روس: استقرار اس-400 حریم هوایی سوریه را سروسامان داده است

مقام روس: استقرار اس-400 حریم هوایی سوریه را سروسامان داده است

ایرنا نوشت: ژنرال «ویکتور بوندارف» فرمانده نیروی هوافضای روسیه گفت: استقرار سامانه های پدافند موشکی روسی اس-400 در سوریه به حریم هوایی این کشور سر و سامان بخشیده است.

به گزارش ایرنا، بوندارف امروز (یکشنبه) در گفت و گو با شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه گفت: مجموعه های اس-400 در اواخر ماه نوامبر در سوریه مستقر شد و از آن زمان به بعد حریم هوایی سوریه بهبود یافته است.
روسیه پس از آن که جنگنده ترکیه یک بمب افکن سوخو-24 این کشور را در حریم هوایی سوریه سرنگون کرد تصمیم به استقرار سامانه های اس-400 در این کشور گرفت که در پایگاه هوایی «حمیمم» محل استقرار هواپیماهای نظامی روسی مستقر شده است.
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به تازگی اعلام کرد با استقرار سامانه پدافند موشکی اس-400 در سوریه دیگر نمی توانند مانند گذشته به حریم هوایی این کشور تجاوز کنند.
وی در کنفرانس مطبوعاتی سالانه در حضور صدها خبرنگار روس و خارجی گفت: مقام های ترکیه تصور می کردند (با سرنگونی هواپیمای روسی) از سوریه فرار می کنیم. روسیه آن کشوری که فکر می کنید نیست. برعکس حضور نظامی خود را در سوریه افزایش دادیم و تعداد هواپیماهای روسی در این کشور افزایش یافته است. در آنجا هیچ گونه سیستم پدافند هوایی روسی وجود نداشت اما الان اس-400 مستقر شده است.
پوتین گفت: اگر قبلا هواپیماهای ترکیه در سوریه جولان می دادند و حریم هوایی این کشور را نقض می کردند الان بگذار پرواز کنند.
مجموعه های پدافند موشکی اس 400 یا تریومف (در طبقه بندی ناتو اس.ای-21) پیشرفته ترین تسلیحات پدافند موشکی روسی است که قادر به هدف قرار دادن هواپیماها تا برد 400 کیلومتر و موشک های تاکتیکی تا شعاع 60 کیلومتر است.

4949

کد N1082953

وبگردی