آفتاب
آریایی نژاد به ایسنا خبر داد:

بررسی مشکلات نظام پرستاری در کمیسیون بهداشت

بررسی مشکلات نظام پرستاری در کمیسیون بهداشت

یک عضو هیأت رئیسه بهداشت از بررسی مشکلات نظام پرستاری و پرستاران در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

احمد آریایی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) با بیان اینکه مشکلات پرستاران همچون تعرفه گذاری و کمبود پرستار با حضور رئیس نظام پرستاری در اعضای شورای نظام پرستاری بررسی شد، گفت: ‌امیدواریم جلسات مستمری برای رفع عادلانه مشکلات آن‌ها برگزار شود، بر همین اساس مقرر شد که در جلسات دیگری مشکلات و سخنان آن‌ها شنیده شده و راهکاری برای رفع آن در نظر گرفته شود.

وی کمبود پرستار را یکی از مشکلات بیمارستان‌ها بر شمرد و گفت:‌ در شرایطی که بیمارستان های دولتی از کمبود پرستار گلایه می‌کنند که وزارت بهداشت اعلام کرده علیرغم فراخوان برای جذب پرستار در این بیمارستان ها تعداد کمی مراجعه کرده‌اند و آن‌ها مجبور شدند پرستاران را در بیمارستان های خصوصی جذب کنند. موضوعی که با نظر مسئولان در نظام پرستاری مغایرت دارد به همین دلیل قرار شد که در جلسات بعدی این موضوع مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به مشکلات حوزه طب سنتی با حضور معاونان مربوطه در وزارت بهداشت در این کمیسیون گفت: علیرغم نقش بسیار مهم طب سنتی در درمان به این موضوع توجه ای در خور شان آن نشده است به همین دلیل طب سنتی با مشکلات عدیده ای به خصوص در بودجه و برنامه مواجه است که در این جلسه از نمایندگان درخواست کمک شد.

انتهای پیام

کد N1082874

وبگردی