آفتاب
معاون منابع انسانی قوه قضاییه:

دادسرا در کشف جرم و سالم‌سازی محیط نقش اول را دارد

دادسرا در کشف جرم و سالم‌سازی محیط نقش اول را دارد

معاون منابع انسانی قوه قضاییه بر این موضوع که دادسرا در کشف جرم و تعقیب مجرمین و سالم سازی محیط نقش اول را دارد تاکید کرد و گفت:‌ اگر ما دادسرای هوشمند و برابر استاندارد داشته باشیم، محاکم از وضعیت بهتری برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین‌ علیرضا امینی در دومین همایس سراسری قضات دادسرای عمومی و انقلاب استان تهران که در مجتمع شهید بهشتی قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: دادسرا بیشترین سهم را در پیشگیری از جرم ایفا می‌کند. پیشگیری قضایی محصول فعالیت دادسراست.

وی افزود: 20 درصد پرونده‌هایی که در دادسراهای کشور مطرح می‌شود مربوط به استان تهران است که این مقدار بخش قابل توجهی است.

امینی تصریح کرد: از اینکه به دلیل محدودیت ها و مشکلات اعتباری و ساختاری نمی توانیم حق تلاش دوستان را ادا کنیم بسیار شرمنده‌ایم.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه گفت: امیدواریم بتوانیم به چرخه نیروی انسانی از دادسرا به محاکم کمک کنیم. وضعیت دادسرای تهران نسبت به دادسراهای دیگر وضعیت استثنایی دارد و بر اساس بررسی هایی که بنده کردم به این نتیجه رسیدم که وضعیت دادسرای تهران به گونه ای است که نیاز به کمک دارد تا ما بتوانیم به وضعیت استاندارد نزدیک شویم.

امینی گفت: دادسرا بیشتر از بخش های دیگر دادگستری از کنش های اجتماعی و تحولات اجتماعی تاثیر پذیر است. دادگستری به‌طور ویژه یک مرکز فعال در تحولات اجتماعی است و اهمیت آن از این جهت است که می‌تواند در سرمایه انسانی قوه قضاییه موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه دادسرا در کشف جرم و تعقیب مجرمین و سالم سازی محیط و ساختارهای کشور نقش اول را دارد گفت:‌ اگر ما دادسرای هوشمند و برابر استاندارد داشته باشیم،‌ محاکم و جامعه و نظام تصمیم گیری از وضعیت بهتری برخوردار خواهند شد؛ بنابراین هرگونه سرمایه گذاری در دادسرا اهمیت بسزایی دارد.

امینی افزود: هر چقدر نیروی انسانی موجود در دادسرا را تکریم کنیم موقعیت آن‌ها ارتقا یافته و خروجی بهتری خواهیم داشت.

وی در پایان گفت:‌ بهتر است بخش نیروی انسانی جوان شود، اما این امر در کوتاه مدت ممکن نیست و حتی اگر محقق شود مسائلی در قوه قضاییه وجود دارد که به‌نظرم نگران کننده است، از جمله حجم زیاد پرونده‌های وارده که در سال 93 بیش از 4 میلیون پرونده در دادسرا داشته ایم.

انتهای پیام

کد N1082858

وبگردی