آفتاب

توضیحات ره‌پیک درباره روند بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان

توضیحات ره‌پیک درباره روند بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: طبق قانون، فرصت 30 روزه‌ای برای بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری توسط شورای نگهبان وجود دارد.

سیامک ره‌پیک در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره زمان بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری، گفت: از زمانی که وزارت کشور مدارک داوطلبان مجلس خبرگان را به شورای نگهبان تحویل می‌دهد طبق قانون 30 روز مهلت وجود دارد که صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان بررسی شود.

وی ادامه داد: در این 30 روز صلاحیت داوطلبان هم از نظر علمی بررسی می‌شود و هم سایر بررسی‌هایی که در قانون لازم شمرده شده، صورت می‌گیرد. طبق قانون وزارت کشور 72 ساعت بعد از اتمام ثبت‌نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری، اسامی آنها را باید به شورای نگهبان تحویل دهد که در حال حاضر اسامی به شورای نگهبان ارسال شده است.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان درباره آزمون کتبی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده شرایط و زمان امتحان داوطلبان مجلس خبرگان مشخص می‌شود. نتیجه‌ آن نیز در مهلت مقرر مشخص و سپس به وزارت کشور اعلام خواهد شد.

ره‌پیک با بیان اینکه از 12 هزار نفری که برای مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند بیش از 8 هزار نفر جدید هستند، گفت: بدین معنی که این 8 هزار نفر سابقه‌ای در بررسی صلاحیت‌ها ندارند؛ بررسی صلاحیت‌ها در هیأت‌های اجرایی شروع شده و طبق قانون صلاحیت‌ها بررسی می‌شود. 10 روز پس از اتمام زمان ثبت‌نام هیات‌های اجرایی مهلت دارند که صلاحیت داوطلبان را بررسی کنند.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان، ادامه ظهار کرد: سپس پرونده‌ها در هیات‌های نظارت استانی بررسی می‌شود. کسانی که از اعلام نتایج شکایت دارند می‌توانند شکایت خود را اعلام کنند. سپس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نسبت به نظر هیات نظارت استانی چه در موارد رد و چه در موارد تأیید نظر خواهد داد که در تاریخ 26 دی‌ماه نظرات هیات مرکزی اعلام می‌شود.

ره‌پیک درباره آخرین جزئیات صندوق‌های الکترونیکی انتخابات، گفت: هنوز موضوع صندوق‌های الکترونیکی در حال بررسی و رفع مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قرار دارد.

انتهای پیام

کد N1082810

وبگردی