آفتاب
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان:

شیوع آلودگی شپش در مدارس خراسان‌شمالی افزایش نداشته است

شیوع آلودگی شپش در مدارس خراسان‌شمالی افزایش نداشته است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: شیوع آلودگی شپش در مدارس استان طی سال جاری نسبت به سال گذشته افزایشی نیافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، دکتر هاشمی در جمع خبرنگاران افزود: تنها میزبان شپش انسان است و رعایت بهداشت فردی می‌تواند جلوی این آلودگی را بگیرد. برای حل این مشکل نیز به تعداد کافی شامپو فراهم شده که در بین دانش آموزان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم آلودگی به شپش را یک انگ غیربهداشتی می‌دانند، اظهار کرد: شپش‌ها توانایی پریدن تا حدود دو متر را دارند بنابراین این حشره‌ها می‌توانند به افرادی که در مجاورت آنها قرار دارند، هجوم ببرند.

هاشمی با بیان اینکه اپیدمی آنفلوانزا در حال خارج شدن از استان است، خاطرنشان کرد: استان به لحاظ وجود این بیماری در شرایط عادی است و بروز این بیماری در سال جاری نسبت به سال گذشته هیچ گونه افزایشی وجود نداشته است.

وی ادامه داد: افرادی که در سطح کشور بر اثر بیماری آنفولانزا فوت کرده‌اند افراد پرخطری بودند و باید از قبل واکسن تزریق می‌کردند که این کار را انجام نداده بودند. طی سال جاری نیز تعداد زیادی نمونه برای تشخیص این بیماری گرفته شد اما تعداد پاسخ‌های مثبت نسبت به سال گذشته بسیار کمتر بوده است.

وی در خصوص واکسن آنفولانزا توضیح داد: واکسن آنفولانزا واکسن پرعارضه‌ای است به همین دلیل فقط افرادی که نیازمند آن هستند، آن را دریافت کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: 70 درصد این بیماری از طریق دست منتقل می‌شود و شست و شوی دست یکی از عوامل مهم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است. از سوی دیگر حدود 25 درصد این بیماری نیز از طریق ترشحات منتقل می‌شود، بنابراین باید افراد بیمار سرفه و عطسه را در داخل دستمال انجام دهند تا ویروس‌ها در محیط منتشر نشود.

انتهای پیام

کد N1082657

وبگردی