آفتاب

دیدار فرستاده ویژه پوتین با مسئولان اسرائیل با محوریت بحران سوریه

دیدار فرستاده ویژه پوتین با مسئولان اسرائیل با محوریت بحران سوریه

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه برای رسیدگی به روند سازش در سوریه و بررسی بحران این کشور به تل‌آویو سفر کرده تا با مقامات ارشد اسرائیل دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه عبری زبان هاآرتص، الکساندر لاورنتف، فرستاده ولادیمر پوتین، رئیس جمهور روسیه و هیات همراهش در تل‌آویو با یوسی کوهن، مشاور امنیتی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کردند.

یک منبع عالی رتبه که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت: طرف اسرائیلی در این دیدار رویکرد اسرائیل درباره توافق بین‌المللی بر سر بحران سوریه را که احتمالا سران جهان در مرحله بعدی آن را اتخاذ خواهند کرد، شرح داد.

این منبع فاش کرد: از جمله مواردی که طرف اسرائیلی در این دیدار بر آن تاکید کرد، آن بود که اسرائیل هدف هیچ اقدامی از سمت اراضی سوریه قرار نگیرد و از خاک سوریه اسلحه در اختیار حزب الله قرار نگیرد.

همچنین روزنامه هاآرتص گزارش داد، سفر هیات روسی کاملا محرمانه انجام شده و وزارت خارجه و دولت تل‌آویو مانع از هرگونه اظهارنظر درباره هدف این دیدار شدند.

پوتین در 22 دسامبر جاری در تماسی تلفنی با نتانیاهو به بررسی بحران سوریه پرداخت و بر لزوم آغاز گفتگوی سوری-سوری با نظارت سازمان ملل و ادامه مبارزه با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی فعال در سوریه تاکید کرد.

دفتر ریاست جمهوری مصر نیز روز شنبه (26 دسامبر) اعلام کرد که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور این کشور میزبان لاورنتف و هیات همراهش بوده و در این دیدار دو طرف "اقدامات بین المللی که در راستای مبارزه با داعش صورت گرفته" را بررسی کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N1082636

وبگردی