آفتاب

معاون وزیر خارجه: توجه ویژه ایران بعد از تحولات هسته‌ای به منطقه است

معاون وزیر خارجه: توجه ویژه ایران بعد از تحولات هسته‌ای به منطقه است

معاون ظریف از توجه ویژه ایران به منطقه بعد از تحولات هسته‌ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابراهیم رحیم‌پور، معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه کشورمان در نخستین اجلاس رییسان دانشگاه‌های هنر کشورهای عضو سازمان همکاری اکو که صبح یک‌شنبه در باغ موزه ملی برگزار شد با اشاره به ماهیت سازمان اکو گفت: سوال این‌جاست که هنر چه جایگاهی در سازمان اکو که یک سازمان اقتصادی است دارد. ممکن است به صورت ظاهری هنر زیرمجموعه این سازمان نباشد در حالی که هنر که بخش اجرایی فرهنگ است و هنر و فرهنگ زیربنا و بنیاد اصلی کشورها مخصوصا در مشرق زمین هستند.

او با اشاره به وجوه فرهنگی و مذهبی مشترک بین کشورهای عضو اکو گفت: همه این کشورها میلاد پیامبر (ص) را جشن می‌گیرند در صورتی که در جهان اسلام کشورهایی هستند که این میلاد خجسته را جشن نمی‌گیرند. خوشبختانه مجموعه این 10 کشور از این تفکرات افراطی به دور هستند.

رحیم‌پور ادامه داد: من به عنوان معاون وزیر امور خارجه حمایت‌های بی‌شائبه این وزارتخانه را از اکو برای رسیدن به یک سازمان واقعی و فعال اعلام می‌کنم. توجه ویژه ما بعد از تحولات هسته‌ای به منطقه خودمان است. متاسفانه تا کنون تحرکات ما آن‌گونه که باید نبوده است و میزان و حجم مبادلات بین کشورها متناسب با تمدن، فرهنگ و هنر ما نیست. باید گردهمایی‌ها،‌ هم‌فکری‌ها، هم‌دلی‌ها و هم‌زبانی‌ها را به نحو بهتر بپیماییم.

وی با اشاره به تعاملات کشورهای اروپایی اظهار کرد:‌ در 28 کشور اتحادیه اروپا بیش از 70 درصد مبادلات اقتصادی در این اتحادیه صورت می‌گیرد در حالی که حجم این امور در 10 کشور عضو اکو بالا نیست.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه با اشاره به اعطای بورس‌های تحصیلی در این اجلاس گفت: اقدام این اجلاس برای اعطای بورس‌های تحصیلی به کشورهای عضو اقدام خوبی بود که می‌تواند ما را به سمت هدف مطلوب خود برساند.

انتهای پیام

کد N1082507

وبگردی