آفتاب
کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی

ابراهیم جعفری: تنها عامل اصلی پیروزی وحدت است

ابراهیم جعفری: تنها عامل اصلی پیروزی وحدت است

وزیر امور خارجه عراق گفت: مصبیت‌های کنونی امت اسلامی به دلیل این است که توصیه‌های پیامبر در مورد قرآن و اهل بیت (ع) را فراموش کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، ابراهیم جعفری در بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که صبح امروز در سالن اجلاس سران با شرکت علما و نخبگان جهان اسلام هفتاد کشور از سراسر جهان برگزار شد،‌ با بیان اینکه امروز همه کشورهای جهان اسلام باید از پیامبر (ص) درس بگیرند و امروز اگر سخن از اسلام است اسلام توازن میان منطق، عاطفه و احساس است اظهار کرد: امروز جامعه اسلامی ما نیاز به عملی کردن رهنودهای پیامبر اکرم (ص) دارد. امت اسلام اکنون در پنج بحران به سر می برد که عبارتند از بحران سیاسی اجتماعی، اقتصادی ، امنیتی و بحران دیدگاه‌ها و تئوری‌ها. ما باید بدانیم که این پنج بحران به دلیل دو بحران اصلی یعنی بحران اراده و عدم تئوری مناسب است اگر انسان ها اراده لازم را نداشته باشند می میرند. هر امتی باید با اراده و خواست خود سرنوشت خود را مشخص کند و آنچه که اراده را قوی می‌کند ایمان به خداوند است. امت اسلامی با ترکیب جمعیت و سرزمینی که دارد می‌تواند به راحتی در جوامع تاثیرگذار باشد. امروز برادرها و خواهرهای شما در جبهه تروریست ایستادگی می‌کنند و اراده آن‌ها یک اراده خستگی ناپذیر است. ما امروز شاهد عقب نشینی دولت های تروریستی از منطقه هستیم. در گذشته حدود 55 درصد از کشور ما را در اختیار داشتند اما امروز 19 درصد از سرزمین ما در دست آن‌ها است.

وزیر امور خارجه عراق خاطر نشان کرد: امروز همه مسلمانان باید بدانند که عراقی‌ها به نیابت از جهان اسلام در برابر تروریست ها ایستاده‌اند. تروریست ها به هر عمل وحشیانه ای دست می زنند تا در برابر ما ایستادگی کنند. ما در شرایط امروز می‌خواهیم پیام وحدت بخش جهان اسلام را عملی کنیم. امروز الازهر وظیفه‌ای بر عهده دارد و آن این است که باید توطئه هایی که علیه مسلمانان رخ می‌دهد را افشا کند. من از اینجا پیام خود را به جامعه الازهر و مرجعیت اسلام اعلام می کنم . امروز همه ما نیازمند وحدت هستیم . تنها عامل اصلی پیروزی وحدت است. پیامبر (ص) زمانی که می خواست دنیا را ترک کند فرمود من کتاب خود و خاندانم را در میان شما باقی می گذارم و هرگز نباید این دو را کنار بگذاریم در غیر این صورت شما روی خوشبختی را نخواهید دید. همه مصیبت ها و مصائب جهان اسلام به دلیل این است که یا این دو را کنار گذاشته اند و یا یکی از این دو را قبول دارند. امیدواریم این اجلاس بتواند گام‌های عملی را برای ترفیع جایگاه امت اسلامی بردارد.

انتهای پیام

کد N1082493

وبگردی