آفتاب

عاقبت تحریمهای اتحادیه اروپا علیه روسیه به کجا می‌رسد؟

عاقبت تحریمهای اتحادیه اروپا علیه روسیه به کجا می‌رسد؟

یک روزنامه روسی در تحلیلی با اشاره به تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه نوشت: سال آتی نشست مهم و سرنوشت سازی درباره روسیه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه روسی کامرسانت در مطلب خود آورده است: اتحادیه اروپا و آمریکا به تازگی تحریم های خود علیه روسیه را تشدید کرده اند، اعمال تحریم معنای واضحی از به سردی گرائیده شدن مناسبات روسیه با غرب است.

تحریم هایی که قرار بود تا آخر ماه ژانویه سال 2016 میلادی اجرایی باشد به 31 جولای همان سال موکول شد. این تمدید گرچه برای روس ها غیر منتظره نبود، اما خشم آنها را برانگیخت به گونه ای که در موضع گیری های مختلف خود اعلام کردند که واکنش مناسبی برای اروپایی ها و آمریکایی ها در نظر می گیرند.

اروپایی ها عدم پایبندی روس ها به توافقنامه مینسک را بهانه تمدید و تشدید تحریم های خود اعلام کردند در حالی که روس ها از پذیرش این علت سر باز زدند.

کامرسانت در ادامه آورده است: سوالی که در برخی محافل سیاسی مطرح می شود این است که تحریم های غرب علیه روسیه تا کی و کجا ادامه دار خواهد بود.

در همین راستا کارشناسان و صاحبنظران تصمیم نهایی درباره روسیه را به تابستان سال آتی میلادی تقریبا همزمان با زمان تعیین شده تحریم ها موکول کردند. 

آنها معتقدند که کمی مانده به اتمام زمان تعیین شده برای روس ها اتحادیه اروپا نشست مهمی را برگزار می کند که در آن قرار است تصمیم نهایی خود در قبال آینده مناسبات دوجانبه با روسیه را طرح و به رای گیری بگذارند.

گرچه شماری از تحلیگران سیاسی بر این باورند که روسیه می تواند شریک خوبی برای اروپایی ها بشمار آید، اما رهبران اروپایی نظراتی مغایر با این تئوری داشته و معتقدند که تا اختلافات ریشه ای میان دوطرف حل و فصل نشود نمی توان امیدی به تعمیق مناسبات داشت.

کد N1082322

وبگردی