آفتاب

هشدار به پایتخت‌های اروپایی درباره احتمال حمله تروریستی در کریسمس

هشدار به پایتخت‌های اروپایی درباره احتمال حمله تروریستی در کریسمس

پلیس اتریش اعلام کرد، یکی از سرویس‌های اطلاعاتی "دوست" به پایتخت‌های اروپایی نسبت به احتمال تیراندازی یا بمب‌گذاری پیش از سال نو هشدار داده و باعث شده پلیس در سراسر قاره اروپا تدابیر امنیتی را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس اتریش شش هفته پس از حملات تروریستی در پاریس در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسامی چندین مهاجم احتمالی ذکر و بررسی شده و تحقیقات صورت گرفته براساس این بررسی‌ها تاکنون به نتایج مشخصی نرسیده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در روزهای قبل از کریسمس، هشداری از سوی یک سرویس اطلاعاتی دوست به چندین پایتخت اروپایی داده شد مبنی بر اینکه ممکن است بین کریسمس و جشن سال نو در مکان‌های شلوغ یک بمب گذاری یا تیراندازی صورت گیرد.

پلیس به مردم اتریش اطمینان داد که کنترل‌های امنیتی بیشتری برای حفظ جان آن‌ها صورت می‌گیرد.

در این بیانیه آمده است: اقدامات بیشتری شامل نظارت دقیق در مکان‌های شلوغ به ویژه در مراکز پر ترافیک و همچنین بازرسی کارت شناسایی و وسایلی که ممکن است در آن‌ها مواد منفجره جاسازی شده باشد انجام خواهد شد.

یکی از سخنگویان وزارت کشور آلمان گفت: به خاطر دلایل عملیاتی نمی‌توانم درباره وضعیت‌های خاص اظهار نظری کنم. آلمان هنوز در معرض تهدید تروریسم افراط گرا قرار دارد. ما به دنبال حملات ترویستی پاریس تدابیر امنیتی خود را بررسی کرده و در جاه‌های لازم تدابیر جدیدی را اتخاذ کرده‌ایم.

انتهای پیام

کد N1082136

وبگردی