آفتاب
بذرپاش در اخطاری مطرح کرد؛

چرا مدارس را در این هوای آلوده تعطیل نمی‌کنید؟

چرا مدارس را در این هوای آلوده تعطیل نمی‌کنید؟

یک عضو هیأت رئیسه مجلس در اخطاری با انتقاد از عملکرد دولت در وضعیت فعلی آلودگی هوا در تهران و برخی از کلانشهرها گفت: چرا در شرایط فعلی و در این حجم از هوای آلوده دولت اصراری برای تعطیل نکردن مدارس دارد؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهرداد بذرپاش در جلسه علنی امروز (یکشنبه) با استناد به اصل پنجاهم قانون اساسی، گفت: طبق اصل 50 قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی و در راستای حیات رو به رشد نسل‌های بعدی است از اینرو فعالیت‌های اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست مربوط است و یا باعث تخریب محیط زیست می‌شود، ممنوع می‌باشد.

وی با اشاره به دستور کار مجلس، گفت: به نظر بنده امروز رسیدگی به وضعیت آلودگی هوا به ویژه در کلانشهرهایی همچون تهران، مشهد، تبریز و حتی شیراز موضوع مهمی است که ما به عنوان مجلس نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم و کارهای روزمره‌مان را انجام دهیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در شرایطی که مسئولان مربوطه مشغول کارهای دیگری هستند و انگار می‌خواهند تا پایان عمر چهارساله دولت تقصیر کارها را به گردن دولت قبل بیندازند باز هم شاهد تعطیل نکردن مدارس در این هوای آلوده هستیم آن هم برای بچه های ابتدایی در سنین 7، 8 و 9 ساله که در این هوای آلوده به مدرسه می‌روند. کار دیگری که نمی‌توانیم بکنیم حداقل مدارس را تعطیل کنیم.

بذرپاش ادامه داد: مردم از مجلس به عنوان ناظر توقع دارند و می‌گویند که چرا صدای مجلس درنمی‌آید؟ تعطیل کردن مدارس به ویژه مقطع ابتدایی ضروری است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در پاسخ به این اخطار گفت: این اخطار مربوط به دستور نبود، اخطارهایی از این جنس که مربوط به موضوعات روز است را باید در پایان جلسه و یا سخنرانی‌های بین دستور ارائه کنید.

انتهای پیام

کد N1082112

وبگردی