آفتاب
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

شیعه و سنی دو بازوی یک مکتب هستند

شیعه و سنی دو بازوی یک مکتب هستند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در نظام جمهوری اسلامی، شیعه و سنی دو بازوی یک مکتب هستند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در نظام جمهوری اسلامی، شیعه و سنی دو بازوی یک مکتب هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در اولین اجلاس وحدت اسلامی و انسجام ملی در دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان اظهار کرد: قرآن برای ما یک منشور الهی است و محتوای قرآن، توحید است که ما ملزم به اجرای آن هستیم.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) به دنبال تمدن انسانی، جامعه متمدن و تمدن ایمانی بود و باید اشتراکات و اصول را برجسته کرده و از مسائل تفرقه‌انگیز دوری کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: امروز جامعه اسلامی به تمدن عصر نبوی نیازمند است و این تمدن توانسته جامعه را مدیریت کند به گونه‌ای که تمدن‌های دیگر در مقابل این تمدن زانو زده‌اند.

وی افزود: یکی از رازهای مهم در زمان پیامبر(ص)، مسئله وحدت بود که وحدت در توحید و وحدت در بین جامعه اسلامی توانست این توفیق را نصیب جامعه اسلامی کند.

وی خاطرنشان کرد: هر کجا که وحدت باشد توفیق است و هر جا که تفرقه باشد در پی آن ذلت و خواری است.

سلیمانی گفت: شرک، بزرگترین گناه است اما شرک ورزیدن به پای تفرقه نمی‌رسد چون شرک اگر متحد شود موفق است ولی در تفرقه داشتن نمی‌توان کاری را پیش برد.

وی عنوان کرد: اگر در بدست آوردن یک آرمان کارشکنی شود، آن آرمان تحقق پیدا نمی‌کند و این به ضرر جامعه اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به این‌که «در سیستان و بلوچستان شیعه و سنی با وحدت کامل در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند» بیان کرد: در شهر و دیارمان‌ شیعه و سنی با همدلی و تعامل در کنار یکدیگر زندگی کرده و اجازه سوءاستفاده به دشمنان را نمی‌دهند.

سلیمانی خطاب به قشر دانشجو و دانشگاهیان در زمینه وحدت افزود: دانشگاه‌های استان در راستای تحکیم وحدت شیعه و سنی و اقوام مختلف در این منطقه خوب عمل کرده‌اند و این انسجام باید همیشه حفظ شود.

وی در پایان گفت: ما باید پاسدار خون‌های پاک شهداء در جامعه باشیم و دانشگاه‌ها خود را ملزم به پاسداری از این خون کنند.

انتهای پیام

کد N1082075

وبگردی