آفتاب
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان تاکید کرد

ضرورت شناسایی جلوه‌های اعتقادی مشترک میان مذاهب اسلامی

ضرورت شناسایی جلوه‌های اعتقادی مشترک میان مذاهب اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به این‌که «مهم‌ترین ثمره وحدت اقتدار بیشتر جهان اسلام و به اوج رسیدن آموزه‌های انسان‌ساز جهان اسلام است» گفت: تضعیف و محدود ساختن استکبار و استبداد از ثمرات دیگر وحدت جهان اسلام است.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت، اظهار کرد: در منابع دینی، آیات قرآن و سنت پیامبر اسلام(ص) مفهوم وحدت به طور کامل مشخص شده است.

وی افزود: در این راستا باید جلوه‌های اعتقادی و رفتاری مشترک بین مذاهب جهان اسلام را به عنوان قله‌های قابل اعتنا شناسایی کنیم و در جهت پیشبرد برنامه‌های اسلامی که در واقع به تکامل رسیدن انسانیت است همه مسلمین جهان هم‌سو و هم‌دل و هماهنگ پیش بروند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان ادامه داد: همچنین برای خنثی‌سازی توطئه‌های جبهه‌های هماهنگ تفکر علیه اسلام، جبهه سراسری جهان اسلام هم‌دل و هم‌زبان با راهبرد وحدت باید تشکیل شود.

وی در ادامه بیان کرد: در بلاد اسلامی وحدت به این معناست که سیاست و استراتژی‌های جهان اسلام در کشورهای مختلف در یک جهت باشد و آن یک جهت باید دارای شاخص و معیار تعالی جایگاه بشریت، تکریم همه انسان‌ها، مبارزه با ظلم مستبدان و مستکبران، نگاه شبکه‌ای به بلاد اسلامی و مکمل و متمم یکدیگرشدن کشورهای اسلامی باشد.

آزادیخواه عنوان کرد: اگر امروز در دنیا خونریزی و ظلم‌ها و نسل‌کشی‌های جاری در بلاد اسلامی را شاهد هستیم همه این‌ها توطئه استکبار است که با راهبرد و اختلاف‌افکنی به آن رسیده است و برای حل این معضلات، وحدت رویه و وحدت کلمه در مذاهب اسلامی باید انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به این‌که «بیداری اسلامی مقوله‌ای است که دولت و دشمن کشورهای اسلامی و غیراسلامی به آن معترفند» بیان کرد: ملت‌ها در نتیجه بیداری به کنه ظلم و سوء‌مدیریت بسیاری از کشورهای مستبد رسیده‌اند و همچنین به این نتیجه رسیده‌اند که برای نجات از این ظلم ملت‌ها به پاخیزند و خیزش ملت‌ها زمانی منتج به این نتیجه است که همزمان، هم‌دل و همراه با وحدت محقق شود.

وحدت بین مسلمانان امری الزامی است

آزادیخواه عنوان کرد: هر فرد غیرمسلمان که با آموزه‌های دینی آشنا باشد با کمترین تأمل به این نتیجه می‌رسد که وحدت و اتحاد بین مسلمانان امری الزامی است.

وی در ادامه با اشاره به آیه 103 سوره آل عمران مبنی بر اینکه «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ؛ و همگی به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید» افزود: اگر توسط برخی از افراد چه در جامعه شیعی و چه در اهل سنت، جملات، حرکات و اقدامات اختلاف برانگیز را شاهد هستیم باید حساب اینگونه افراد را از حساب مسلمانان جدا کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این مورد می‌فرمایند: «هرکس مغرضانه یا جاهلانه به طبل اختلاف بین مذاهب اسلامی بکوبد خواسته یا ناخواسته مزدور دشمن است.»

برگزاری ۹ همایش منادیان وحدت در کردستان

وی در ادامه سخنان خود به برنامه‌های تبلیغات اسلامی به مناسبت هفته وحدت در استان کردستان اشاره کرد و از برگزاری ۹ همایش منادیان وحدت با عنوان «افسران فرهنگی» در شهرهای مختلف کردستان خبر داد.

آزادیخواه همچنین به برگزاری یک همایش بزرگ استانی «منادیان وحدت» در هفته وحدت در سنندج اشاره کرد و ادامه داد: امسال هفتمین دوره این همایش است که ویژه دانش آموزان بوده و در رشته‌های انشاء، نقاشی و خوشنویسی برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری سلسله جشن‌های نبوی در تمامی شهرستان‌های استان با محوریت برگزاری مراسم مولودی خوانی و دف نوازی خبر داد و در ادامه بیان کرد: اعزام 138 مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف استان، حضور 25 روحانی مستقر در سطح استان و استفاده از توان و ظرفیت ماموستاهای استان کردستان نیز در ایام ماه مولود صورت می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌ گرامیداشت نهم دی در استان پرداخت و بیان کرد: برنامه‌های نهم دی نیز با محوریت اتحاد و وحدت ساماندهی و برگزار می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: حضور مسئولان در برنامه‌های وحدت‌آفرین و شادی‌بخش که در مساجد برگزار می‌شود می‌تواند در تقویت وحدت و ترویج آن در سطح استان بسیار موثر باشد.

انتهای پیام

کد N1081795

وبگردی